onsdag 14 september 2011

Aj!

Ja, i morse var det då dags att bege sig till provtagningen på sjukhuset igen och lämna ifrån mig av mitt dyrbara blod...hrm... varför tror ALLA som jobbar med att sticka folk i armen att just DE är de bästa ??? Jag ÄR väldigt "svårstucken" och jag har i stort sett bara ETT ställe där det brukar fungera, och då man säger så och liksom visar VAR det är, så bara MÅSTE de tala om hur duktiga just de är och att de minsann ska lyckas hitta något... visst... det slutar ALLTID med att jag blir som värsta nåldynan, och "spåren" blir att jag blir grön-blå i flera dagar efter, och att de till slut sticker på det ställe där jag visade att de skulle sticka ... *SUCK*

Jaja, nu är proverna lämnade och hon sa att det kunde ta upp till en vecka innan de nådde doktorn...

I dag har jag broderat och broderat och BRODERAT !!! Vad? Jo, just nu håller jag på med sjalen till galaklänningen som jag ska ha på löradag. Många små stjärnor och pärlor blir det... dottern F har hjälpt mig att nåla upp fållen så att jag nu ska kunna fålla klänningen. Den har lite "släp" i bak, och det har jag alrig haft tidigare, så vi får väl se om jag lyckas eller om jag snubblar och bryter benen... (skulle ju liksom vara lite "typiskt jag" på något sätt, att fastna med släpet i någon dörr och klota bakåt, slå huvudet och få hjärnskakning... men, nu ska vi inte måla f-n på väggen i förskott!)

Bilder kommer senare - så klart!!!

kram kram

6 kommentarer:

  1. Vad synd att man inte kan vara med på galan! Men ska nog vara det nästa år som tävlande för 7 kg ska jag väl ha gått ner tills dess!

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Åh spännande med galaklänning. Duktig du är som broderar själv. Jag kan tyvärr inte göra det så mina leder säger nej :(

    En vecka för svar ja jag säger då det. Vart är vården på väg??

    Önskar dig en härlig torsdag nu Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill med gå på gala :) Du kommer att vara strålande vacker och fixa kvällen galant.

    Ja jag gör inte många knop alls, lyder doktorn så gott jag kan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot bilder på mästerverket :)

    Fy jag är också en nåldyna och jag hatar nålar, ingen bra blandning det! jag blir nervös så blodet stannar tror jag. Dom som sticker får gå på händer och fötter också istället för att vänta några minuter och försöka igen...Jag tror att de i smyg njuter av att sticka folk ;)

    Hoppas att blodet inte lämnades för ingenting och att de kommer fram till nåt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nämen gala, har du skrivit det innan eller har jag missat det totalt. Låter kul oavsett, och nån gång skall jag med få gå på en gala hoppas jag. Visst är dte märkligt att de inte lyssnar på dig som ändå är expert på vart de kan hitta blod på dig. Kram

    SvaraRadera