torsdag 8 september 2011

Föräldramöte nr 2

Jaha, idag var det då dags för Föräldramöte på dottern A´s skola. Hon går ju i Musik-klass och jag måste säga att varje gång jag är på F-möte med de föräldrarna så är det flera av dem som är "udda"...Skapar "problem" som inte finns. T ex har klassen endast 30 min´s luch en dag, vilket dessa föräldrar var snabba att ta upp. Det skapade stress osv osv och VISST, jag kan HÅLLA MED om att det är kort om tid, men jag litar också på att den som gjort schemat har gjort allt vad han kan för att göra schemat så "bra" som möjligt. Det är en stor skola, lärarna har många olika elever, i olika årskullar, och de KAN inte ta hänsyn till just VÅRA barn - då blir det ju samma sak för någon annan klass. Det handlar om att "ge och ta" och det roligaste var då klassläraren frågade: "Har ni hört av era barn att det är kort om tid?" och INGEN svarar "ja" ??? Inte ens de som dryftade frågan !?!

En annan klagade på att det var "obligatorisk prao" på 1 v för att det "är svårt för en företagare att hitta "vettiga" uppgifter till en elev på 14-15 år..."

Visst, jag är inte sen att invända om jag anser att något är fel, men då det kommer just till sådana här saker så handlar det ofta bara om att "gilla läget"...

krameli

5 kommentarer:

  1. Finns alltid folk som bara måste gnälla. Folk som verkar tro att det finns liksom bara deras ungar i hela skolan! Suck på sånt. Säger som du man får gilla läget. Är det inte värre problem än det du beskriver finns inget att tjata om tycker jag :)

    Hoppas du får en bra dag nu Kram

    SvaraRadera
  2. Ett gnäll som inte ens var befogat, det var nog bara så att de ville gnälla för gnällandets skull. Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid finns det nån som ska reta upp sig på saker och gnälla. De sitter väl hemma och diskuterar så jagar de upp sig osv... Men 30 minuters lunch låter lite lite men som du säger, inga barn hade klagat och det är väl dom det handlar om?!
    Hoppas som sagt att du får en bra helg :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ursäkta mig men jag HATAR föräldrarmöte.,.. BLÄÄÄÄÄ men går ändå såklart.

    Idag kom ett kuvert =) Men ingen faktura!
    PÖSS

    SvaraRadera
  5. man kan alltid hitta något att göra för barnen under en vecka =)
    Sv: Njae pulver på det sättet är ingenting för mig.. vill gå ner med sund kost och hård träning. Men tack för ditt pepp, betyder oerhört mycket! Kramar

    SvaraRadera