tisdag 7 februari 2012

ARG !!!

Det händer inte så ofta, men ibland blir jag ARG och då BLIR JAG ARG !!!

Jag fick ett telefonsamtal:
"Ja hej Jenny,det är Sandra på nummerupplysningen, jag skulle bara behöva kolla med dig så att de uppgifter jag har om dig stämmer, så det blir rätt...stämmer det att ni bor..."
"Ja, ja ,ja..."
"vad bra, då kan jag idag erbjdua dig att få 5 extra sökord för 1000 kr, utöver de 4900..."
"Eh, va??? Jag vill inte betala något"
"Men det är ju bara 1000 kr och du får ju en väldigt spridning..."
"Men jag VILL INTE betala någonting"
"jaha, är det en prisfråga, men då kan jag bjuda dig på dessa sökord så blir det bara 4900"
"Men lyssna nu: Jag VILL INTE köpa något som kostar 4900 kr"
"men hur ska annars kunderna hitta dig, det här har ju alla näringsidkare som har ett org nr..."
"Men jag vill inte ha det"
"nej, men då blir det ju bara 4900 och du får de 5 sökorden på köpet"
så här malde hon på och lyssnade inte alls på mitt nej tack, vilket slutade med att jag VRÅLADE:

"JAG ÄR INTE INTRESSERAD, JAG VILL INTE, NEJ TACK !!!"

Sedan gjorde jag något som jag är uppfostrad att man "inte gör": JAG LA PÅ LUREN !!! *KLICK!*

Var så arg att jag skakade efteråt... hur f-n kan de sälja något över huvudtaget? Hon berättade inte ens ifrån början att hon SKULLE sälja på mig något??? Och att inte förstå då man sagt "nej tack" ca 5-6 ggr - ja då FÅR man lägga på luren!!!

(ni kan ju gissa att dottern A hade roligt åt sin mamma då hon hörde mig inifrån sitt rum :) )

4 kommentarer:

  1. Herregud! Att dom inte kan lyssna när man säger nej! Såg på nåt tv-program om telefonförsäljare och där sa dom att vi måste lära oss att säga ifrån. Och om det inte hjälper bara lägga på luren. Precis som du gjorde. Vi svenskar behöver inte vara så snälla hela tiden. Kändes skönt att höra att det är ok att slänga på luren.
    Bra gjort!
    Må så jättegott!
    Kram Kram Miriam

    SvaraRadera
  2. Håll koll på dina räkningar nu. För det kan var så att du får en räkning iallafall. Tur att du skrev ned detta här, för nu har du datumet du fick telefonsamtalet. För nummerupplysningen har ju alla uppgifter redan, så varför ringa och kolla upp det.

    MVH
    Marie

    SvaraRadera
  3. Gahhhhhh jag hade nog lagt på redan efter att hon sagt sitt två gånger tror jag!
    Avskyr såna där människor! Jag har jobbat med telesälj själv och skulle ALDRIG bete mig på det viset!!

    Bra att la på!

    SvaraRadera
  4. Jag blir som du skogstokig.....har dom inget annat att göra- finns det verkligen inte andra jobb.
    De är så vedervärdigt.

    SvaraRadera