fredag 10 februari 2012

Vilken dag!

Jaha ja... vad händer här idag då? Jag som hade sådana planer och lagt upp min strategiska plan...

Och jovisst... jag började med att baka en kokoskladdkaka och minisemmelbullar, och vid 11 kom det en kund... hm... då jag kom upp hade Stella haft ner hela kakan och det fanns INGENTING kvar ??? Och kakao som är sååå giftigt för hundar !?! Och inte vissta jag ju om hon ätit hela själv, eller om de partat på den alla tre??? SHIT !!!

Googlade och hittade på giftinformationscentralen att syptomen visar sig mellan 4-24 timmar...

Samtidigt fick jag ett mail om att Craig, en av mina valpköpare, måste sälja sin Daisy, pgr av ändrade arbetsförhållanden, och undrade om jag kan hjälpa honom lite (eftersom han pratar engelska) och givetvis gör jag det!!!

Fick tag i vet. som sa att nu var det för sent för att kräka Stella, så då ringde jag Albano djursjukhuset och de sa att hon ligger "över toxic" dvs löper stor risk att bli förgiftad (???) Men samtidigt så vet de ju inte hur mycket hon ätit heller... så vi får hålla henne under uppsikt och så får vi höra av oss igen om hennes hjärta börjar "rusa" eller om hon blir dålig... Hittils har vi inte märkt någonting *peppar peppar*

Och nu måste jag sätta fart med allt jag skulle ha gjort tidigare idag, men inte hunnit med... ska ju ha FEST i morgon !!! JIHAAAA!!!

kramen

1 kommentar:

  1. Ajj tusan, hoppas att det går bra! En del hundar är mer tåliga än andra, hoppas hon är en av dem.

    Kram

    SvaraRadera