torsdag 2 februari 2012

Det som göms i snö...

I dag snöar det. Och nej, inte så där lite utan MÄNGDER - det ÖSER ner...men det är fjäderlätt så jag tog sopen och sopade uppfarten. Då jag stod där såg jag i ögonvrån att något "skräp" låg i snön, men tänkte att "jaja, det ligger väl bra där", och sopade vidare.

Sedan tog jag bilen och åkte in till Norrtälje. Väl där uträttade jag lite ärenden och sedan skulle jag kolla vad klockan var? Men: MOBILEN VAR BORTA !!!???!!! Min fina, rosa Samsung galaxy s2, min bäääbis...VAR kan den vara ???

Men så satte jag mig i bilen och det liksom KLICKADE TILL i skallen på mig: Det var den som varit det där "skräpet" som jag sopade undan hemma på uppfarten. Ja, så MÅSTE det vara! Åkte hem, och hade lite oroskänsla i magen, men... där, under all snö... ja, där låg den!!! Var lite kall, men i övrigt var den helg ok :)

Ja, ibland ska man ju ha lite tur oxå, eller vad säger ni?

kramiz

4 kommentarer:

  1. Jösses vilken tur. Din baby kunde ju ha blivit riktigt skada.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men älskade förvirrade vännen då....

    SvaraRadera
  3. Snacka om tur, det kunde ju ha frusit ihjäl ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Men jösses kvinna! En sån lite underbar sak måste du hålla reda på!! Jag vill ha en jag med. Men får nöja mig med en Galaxy Ace för det är mer i min prisklass :)

    SvaraRadera