onsdag 8 februari 2012

Onsdag

Jaha ja... nu håller de på och gräver här utanför... och det är MITT "fel"... :)

För någon vecka sedan stängde de av vattnet här för de skulle laga en ventil på vattenledningen hos grannen. Visst det gick fort och smidigt... men... sedan dess har vi haft ett väldigt dåligt vattentryck här i huset. Värst är det då man ska duscha - och tvätta håret. Jag har långt och tjockt hår och det är lögn i helsike att skölja ur schampot utan något tryck i duschen!!! Och i fredags då jag skulle diska ur en stekpanna och vattenstrålen bara strilade ner, fastän jag hade kranen fullt öppen, så fick jag nog. Så då ringde jag Veolia, och efter lite väntan så fick jag reda på att reparatörerna trodde att det mycket väl kunde bero på det jobb de gjort, så de skulle komma ut den här veckan och göra om.

Ibland är det ju TUR att man ringer! Hade jag inte ringt hade jag fått fortsätta svära...

Till saken hör att mitt hår verkligen skulle behöva få lite färg i sig... har några konstiga "slingor" som envisas med att komma tillbaka hela tiden, och eftersom det nu är en speciell dag på fredag vill jag åtminstone inte se ut som typ 43... (dotterns kompis sa i of att jag ser ut att vara 22, men det betyder att jag fick första dottern då jag var 6 år, så det kan ju inte ens han tro på *haha*)

Så nu hoppas jag att vattentrycket kommer tillbaka så jag kan slänga i lite färg i skallen!

...och under tiden tar jag mig en balja te...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar