onsdag 29 februari 2012

KÄRLEK

Veckans real life hos Yohanna handlar om kärlek.

Naturligtvis så är det första jag tänker på då jag tänker kärlek min man. Vi träffades 1990 och då vi nu är 43 år betyder det att vi levt tillsammans i mer än halva livet. Han är den som står mig absolut närmast, som fått tillgång till min privata sfär. Jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Men... sedan finns ju en annan kärlek, kärleken till våra tjejor! Totalt gränslös kärlek.

Men det finns ju också annat man kan älska här i världen, sina föräldrar, syskon, djuren, en urtvättad men ack så skön tröja, en maträtt, inredningsprylar... och så bilen ;) Min man brukar inte riktigt förstå min kärlek till mina bilar. ..*haha*

  Och trots att jag genomgått tre skilsmässor (mina föräldrars) så tror jag på äktenskapet, att det finns en kärlek för alla, och som tur är har jag hittat min. Sedan får man inte slappna av och tro att man liksom är "färdig" bara för att man hittat den, kärlek måste matas och gödas.

Mannen och jag har varit lite slarviga med det sistnämnda. Jag tror att det är så det är för många, särskilt då man skaffar barn. Under ett antal år går barnen före och man liksom glömmer bort sig själva lite... men nu är våra barn stora och det börjar bli dags att ta igen det. Det vi har gjort rent fysiskt det sista halvåret är att vi har börjat dateá varandra igen. Ca en gång i veckan ses vi och är "bara vi". Mysigt!

Ja, vad vore livet utan kärlek?

kram kram

3 kommentarer:

  1. Så bra att ni börjat vårda varandra igen. Mycket viktigt!
    Återkommer med sammanställningen ikväll.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Kärlek, ja det är livets största gåva, speciellt den till barnen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Så sant! Här har vi också passerat barnåren nu och försöker hitta tillbaka till tvåsamhet igen! Inte är det lått men skam den som ger sej!=)
    Må så jättegott!
    Kram Miriam

    SvaraRadera