måndag 13 februari 2012

Real life: Vem är jag?

Denna vecka har Yohanna utmanat oss med att berätta om oss själva i form av "mina vänner"-boken man hade då man var liten. Jag har svarat på frågorna så gott jag kan :)
HÅLL I ER :

Namn: Jenny Anne
Stjärntecken: Vattuqvinna

10 ord som beskriver dig: Ödmjuk, Lojal, Estet, målmedveten, glad, snäll, kreativ, energisk,kontrollfreak, pålitlig


Ordspråk/talesätt du gillar/lever efter: 
 Allt eller inget (på både gott och ont)


Vad ville du bli när du gick i gymnasiet? 
Jag gick inget gymnasium, men ville bli sveriges första kvinnliga ridande polis, men så blev någon annan det... så då tänkte jag att jag ville bli fotograf, men kom tyvärr inte in på fotoskolan... så senare läste jag 3 årig ekonomisk på komvux.


Hur gick det med den drömmen? Som sagt, någon annan snodde den där platsen och fotoskolan kom jag inte in på, trots att jag sökte 3 år i rad... :(


Vad var det viktigaste som hände under 2011? 

Svårt att säga då jag hade ett riktigt "skitår" 2011, så det viktigaste var väl eg att jag fick operera bort min gallblåsa, kollapsade på sjukhuset, men kom tillbaka igen. Och så måste jag väl säga att valparna var en viktig händelse i våra liv här hemma.


På milleniumnatten, vad gjorde du då?

Det minns jag faktiskt inte... haha... så jag antar att jag var hemma och firade nyår "som vanligt" :)

Fem maträtter du lagar ofta:- Het kyckling
-Tacos
-Spaghetti Bolgnese
-Kycklingpasta med paprika
- Hel fläskytterfilé med klyftpotatis och vitlöksås

Godisarnas topp 5:
1. Cocosprickar
2. Daim - i alla former
3. Choklad
4. Sura körsbär
5. Maoam körsbär


Vad skulle du göra om du vann 5 miljoner:

Köpa mig ett hus och ta med mig familjen ut på resa

Fem saker du är bra på:- Laga mat och baka
-Organisera
- Träna hundar
- skriva brev
- nå mina mål

Tre du är dålig på:- Chins (kan inte få till en enda)
- Värdelös på att hålla ordning på vardagsrumsbordet (där jag oftast sitter)
- Att plocka upp mina strumpor som jag sprider lite här och där :)

Fem hobbies eller saker du gillar att göra:- Sy
- Träna hundarna
- Skriva brev (snailmail)
- Sjunga
- Träna


Fem som du INTE gillar att göra:- Diska
- Kliva upp tidigt på morgonen
- Putsa fönster (det blir ju aldrig bra?)
- Skotta snö
- svara i telefon på "okänt nr", då det troligtvis är en dum försäljare i andra änden...

Det fulaste du vet i klädväg:
One pieces - men jag har en leopardmöstrad själv, som jag kan använda då jag är hemma ensam - skulle däremot ALDRIG visa mig ute med den på!!!


Fem favoritleksaker:- Datorn
- min Samsung galaxy s2-telefon
- symaskinen
- hushållsassistenten
- "finmoppen" ifrån Vileda (hahaha, kan man kalla den för leksak???)

Viktigaste världsfrågan:
Hur ska jag bli snyggare ? Nej jag SKOJADE BARA !!!
Svälten i Afrika är väl alltid viktig, men också : Hur ska mitt favoritland, Grekland, komma på fötter igen?

Någon ovanlig talang:
Att sy balklänningar, det känner jag inte så många andra som ger sig på :)

4 kommentarer:

  1. Onepiece är ju så fula! Det skulle aldrig komma en sån i min garderob! Här har du en till som syr balklänningar! Det är ju så kul att sy till speciella tillfällen!
    Detta är en jättekul real life.....
    Må så jättegott!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  2. Kul sådant där, när man får reda på mera om personen bakom datorn. En del visste jag en del var nytt även för mig. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättekul att läsa.
    Jag återkommer med sammanställningen i morgon.

    Hälsningar
    Yohanna som heller inte kan få till en endaste chins ;)

    SvaraRadera
  4. God Afton i stugan!
    Härmed meddelar jag att veckans sammanställning ligger ute för beskådan:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-jag.html

    Tack för att du var med och nästa vecka så kör vi igen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera