onsdag 29 februari 2012

EGOIST !!!

Finns det något värre än egoister? Sådana som bara ser till sig själv, och bara gör saker som de själva vinner på... USCH!!!

Men... nu har JAG varit egoistisk!?!

Jag har en hudsjukdom som gör att min hud i ansiktet och hårbotten inte blir särskilt rolig då vädret ute växlar. Har fått en stark kortisonlösning att behandla hårbotten med, men det är inte alltid som den funkar, och jag blir flagad och får sår i ansiktet - INTE roligt!!! :(

Men, för några år sedan fick jag ett tips om en creme som är bra just för denna hud. Den heter RoC Endyrial extra-emollient. Jag köpte den och JISUS - vilken skillnad!!!

Men... med min vanliga "tur" (NOT) så slutade den att säljas här i stan och sedan dess har jag försökt hitta något likvärdigt, men det finns inte :(

Googlade och insåg att den säljs baske mig inte i Sverige alls ???
Men så hittade jag en sida som hetter parfymhuset där den i alla fall funnits, men nu stod som "ej i lager".

Jag mailade företaget och frågade om de visste var jag kan hitta den, i Sverige eller utomlands?
Och så fick jag svar att den säljs eg inte på skandinaviska marknaden och därför får de in väldigt få då de väl får tag i den. "I dag har vi fått in 6 st och vi har 4 st i lager"

Jag gick GENAST in på sidan och där var de... fyra tuber. Först tänkte jag att vad bra att det finns en till mig, och tre till andra med liknande problem ... MEN: sedan blev jag EGOIST: varför ska jag tänka på alla andra jämt??? De tänker ju knappast på mig???

OCH: några knapptryckningar senare hade jag köpt ALLA FYRA !!!

Så nu väntar jag på mitt paket med fyra tuber av denna creme, och då klarar jag mig ju ett tag :)

3 kommentarer:

  1. Ibland måste man bara vara en egoist :) Underbart, nu klarar du dig länge och väl :) Jag har med omtålig hud, jag får ibland en massa prickar som kliar, speciellt då huden är torr och det tar nån dag innan det lägger sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Du får tänka att det säkert var de som köpte upp lagret förra gången och nu är det din tur! ;)
    Skönt att du fick ta i salvan iaf.

    SvaraRadera
  3. Det är väll bra att krämen tar slut. Förhoppningsvis genererar de i ökad produktion. Jag är en torris och jag byter kräm emellanåt eftersom huden verkar "vänja" sig och svarar bättre på en ny kräm emellanåt.
    I dag fick jag svar av sköterskan på vc att jag har artros i ländryggen. Skall ha en telefontid med läkaren i morgon.
    Den personliga tränaren som jag träffade i dag på gymmet visste knappt i vilken ända vi skulle börja i eftersom jag har ont både "här och där". Hon frågade om jag inte hade tänkt att börja arbeta på reservdelslagret på Volvo. Gymmet ligger intill Volvo.
    Det är bra att gilla läget och träna så gott man kan.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera