onsdag 1 februari 2012

Jag - en tung missbrukare!

Ja, jag måste väl erkänna det (hur gärna jag än önskar att jag skulle slippa detta)...

"Hej, jag heter Jenny och jag är... XXX-oholic..." (nej INTE sexmissbrukare *haha*)

Jag HAR ett tungt missbruk, och precis som andra missbrukare så VILL jag inte sluta med det. Jag ser liksom inte någon mening med att sluta...det här är ju det jag känner mig trygg i...

Mina ursäkter är oändliga: Jag röker inte, jag dricker väldigt sällan alkohol, inget kaffe, jag äter inte dålig mat, jag ... ja, ni vet säkert hur det brukar låta...
Men faktum är att jag har inte några andra laster så då kan jag väl få fortsätta?

Sådana här veckor, då det har"8st för 95 kr" blir det ganska mycket släpande (= extra träning i MINA ögon *haha*), och några dagar senare är det dags att åka iväg med alla kassar med pant... familjen har nog gett upp och inser att det här är min livsstil, något som hänger ihop med mig - den jag ÄR!

Så ja... jag ÄR COLAZEROHOLIC - och jag STÅR för det!!!

4 kommentarer:

  1. Jag dömer inte. Har själv varit en cocacolaholic. Men sedan jag slutade dricka det så har jag inte vågat mig på att ta en cola....men jag kan känna smaken av en kall burk cola! Mums!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha...ja vi har alla våra olika laster!
    Må så jättegott!
    Kram Kram Miriam

    SvaraRadera
  3. Alla har sina laster. Det är olika från person till person. Jag har mitt kaffe och lite annat som jag inte leva utan!

    SvaraRadera
  4. Själv har jag kaffet :) Har hört om flera som har light-drycker som last. Dietister står med pekfingret höjt :p

    SvaraRadera