tisdag 22 november 2011

Dags igen för Yohannas real-life-utmaning igen som den här veckan handlar om vårt förhållande till shopping...

Mitt förhållande till shopping...ja, vad ska jag säga... då jag vägde 132 kg var det ju inte så roligt att shoppa. Jag köpte kläder via postorder mest, eller så gick jag till Kapp Ahl´s XLNT - avdelning.

Under min viktminskning sålde jag mina kläder på Tradera, och köpte även nya där. Var ju liksom ingen idé att köpa nya till fullt pris, då jag rasade flera kilon i månaden. Så Tradera blev en väldigt användbar plattform för mig, och jag rekommenderar det varmt till alla som går ner i vikt.

När jag sedan nådde min målvikt skulle jag ju köpa kläder för att vara med i "Årets Cambridgekund"-tävlingen och rusar då in på XLNT-avdelningen, stannar upp och kommer på: "Men, vad gör jag HÄR??? Här finns det inte ens min storlek..?" (då jag var som smalast hade jag 38/40) Vilken SJUK känsla! Jag nästan grät där jag gick ibland de "normala" storlekarna och tittade på än det enda än det andra plagget.

Jag älskar att shoppa, men oftast blir det faktiskt inredning... det senaste jag köpte till mig själv, och som jag älskar är min vita jacka ifrån Intersport, den känner jag mig fin i :)

6 kommentarer:

  1. Tjusigt värre. Vitt är alltis så fint....men svårt.

    Jag återkommer med sammanställningen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Jga har alltid gillat att shoppa, stor som smal, men kan ju inte förneka att det är destu roligare att shoppa nu :) Och du är jättefin i den vita jackan. Kram

    SvaraRadera
  3. God afton!
    Nu ligger sammanställningen av shoppingen ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-shopping.html

    Tack så mycket än en gång för att du var med.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Jätte snygg! Jag vill ha en liknande, men inte hittat exakt den jag vill ha :)
    God morgon och ha en toppen dag!
    Maya

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt och du är supersnygg i den jackan :)
    Jag har oxå en vit jacka...men den har en tendens till att få en annan färt ganska snabbt ;)

    Kram och ha en underbar dag <3

    SvaraRadera