tisdag 22 november 2011

Nu hände det igen!

Alltså...jag är ju inte som andra... I dag har jag bakat, och då jag bakar så blir det oftast så att jag börjar med en sak och sedan kommer jag på att jag ska göra det och  det och det också, och i slutändan är det inte roligt längre, men då måste man ju slutföra projektet i alla fall - och nu är jag färdig - helt färdig! :)
Började med at t plocka fram lite trevliga ingredienser...

Ehhh... VODKA ??? Ja, om ni inte visste det så lyfter 1 msk okryddat brännvin fram saffransmaken i lussebullarna :) (Mer om detta kommer i jempasmatochbak.blogg.se)

Så, jag bakade kardemummadrömmar, chokladdrömmar, saffransbullar med vanilj och små saffransbullar med choklad i *PUH*

I kväll blir det enhetsråd på dottern A´s skola, så nu är det bara att plocka i ordning i köket och börja med middagen.

Men, ett litet tips: Tycker ni att ni har trångt på bänkarna i köket, så hittade jag en lösning idag som jag tycker fungerar finfint!
'

3 kommentarer:

  1. Så flitig du är önskar att jag hade samma pondus. men icke sa nicke.
    Hoppas att du får en toppen kväll och min kära Make nappade direkt på det okryddade brännvinet :)

    SvaraRadera
  2. Super!
    Diskmaskinen kan vara bra till mycket ;)
    Och sprit i bullarna kör jag med också. Fast jag vet inte om det hjälper...

    Hälsningar
    Yohanna som kör real life idag och i morgon, denna veckan om shopping.

    SvaraRadera
  3. Här har det bakats också, inte lika mkt som du. det där med spriten visste jag inte, det ska jag testa nästa gång :) Diskmaskinen var ett bra tips med :) Perfekt att ha det bakat till i helgen, för visst skulle ni ha en del gäster?

    Kram

    SvaraRadera