torsdag 10 november 2011

Hundmöten

Ja, nu blir det ett hund-inlägg igen...
Kajsa har blivit helt GALEN !?! Ett STORT fel man gör då man bor som vi är att man i stort sett aldrig tar med sig hundarna in till stadens gator och torg. Viket gör att vi bara möter "kända" hundar här ute på landet. I vår by bor det ganska många hundar och Kajsa har tre stycken som hon bara HATAR: en cockerspaniel, en boxer och en liten sak som jag inte riktigt vet vad det är?
Boxern är eg inte den boxer hon ÄR arg på, för den har dött och de har köpt en ny, men det har hon ingen pejl på alls - varför chansa och ta reda på det, lixom..?

Men nu har jag bestämt mig: NU FÅR DET VARA NOG!!! Så igår då vi mötte cockerspanieln och jag såg det på långt håll så avvek jag ifrån vägen, ställde mig några meter bort och la Kajsa ner och försökte liksom "visa" att jag inte tolererar något utfall el dyl.Sure! Så fort de passerade for hon upp som en galning...*suck*
Blev kaos igen och jag blir bara frustrerad och arg, och så är hon ju så stark att hon liksom "tar över"... Jag är alldeles rådvill...jag GÖR som jag är lärd och som mina hundtränar-kollegor förespråkar och ÄNDÅ så blir det så här? Ja, jag måste säga att jag står här och kliar mig i huvudet och måste komma på en lösning - men hur ???

krameli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar