onsdag 2 november 2011

Real life

Ja, nu är det dags igen, för Yohannas Real life-utmaning och den här veckan vill hon se hur vi VERKLIGEN har det i vår tillvaro...


Ja, jag tillhör ju den skaran som har ett väldigt SLÖTT liv för tillfället, även om jag lyckas fylla mina timmar bra ändå...Men tjejorna är stora och kliver upp/sköter sig själva på morgnarna, så jag kan sova "tills jag vaknar" som jag brukar kalla det (vaknar av sig själv alltså, inta av någon ilsken klocka)...

Morgonfrillan kan väl diskuteras..


Jag tillhör den skaran som HATAR att lämna köket stökigt på kvällen så det sista jag gör på kvällen är att starta diskmaskinen och därför är också det första jag gör: plockar ur den rena disken ur maskinen:


Sedan bara MÅSTE jag ha min BALJA med te... och lite tv blir det då...


Jag går ut med hundarna på en längre  prommis, oftast på förmiddagen:

Jag åker och handlar och så bakar jag ju - i tid och otid:


Och sedan blir det lite cola zero och TV-SÅPOR
(måste väl avslöja att jag följt "Våra bästa år" i över 16 år nu - slaviskt,
 och även "Hem till Gården" är något jag följer på dagtid, och skulle jag inte vara hemma går videon varm här!):


Jag har också mina kompisar som jag dagligen umgås med:


För har man en valp som inte är riktigt "tät" än samt 3 hundar som springer in och ut genom dörren (helst så här års) så behöver man använda dessa dagligen... (men jag ÄR ingen pedant!)

Tvättkorgarna tenderar att ALLTID vara överfulla, och även då jag "tvättar slut" i dem så är det någon av tjejorna som "städar sitt rum", vilket innebär tar upp all tvätt som ligger på golvet (en del helt oanvänt sedan senaste tvätten) och då blir tvättkorgen full igen... *PUH*

Sedan kommer världens finaste tjejor hem:


...och då lagar mamman mat och fixar och donar...innan hon återigen hamnar framför tv´n vid tv-bordet- som helt klart är MITT, och röran... ja, den är MIN den också, och här skriver jag brev, ser på såpor, bloggar, mm mm


Och innan jag går och lägger mig... ja, då plockar jag i disken...

Ja jag ÄR en CURLINGMAMMA - jag VET !!!
Men så länge som jag inte har något jobb att åka iväg till, utan jobbar hemifrån så anser jag detta vara en del av mitt jobb och jag TRIVS med det!

Vissa kvällar har jag ju min butik öppen och andra kvällar har jag Tupperwaredemonstrationer, samt håller kurs på brukshundklubben...men så här ser de flesta dagar i mitt liv ut... JUST NU !!!
(jag söker ju ett deltidsjobb och DÅ kommer den curlade familjen få ta mer ansvar i hushållsysslorna)

krameli

4 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jättebra skrivet och vilken vanlig dag. Skönt att se ;)
    Kul att du är med igen.
    Jag återkommer med sammanställningen ikväll.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa om din vardag, speciellt när den påminner om min. Iaf vad det gäller att starta dagen med att plocka ur diskmaskinen som startas kvällen innan och för att sedan hamna framför tv: med en stor kopp kaffe och se på våra bästa år som jag följt i ... Ja, 17-18 år ;) Sitter och kollar på det nu faktiskt ;)

    Ha det så bra
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Då så. Då har vi sammanställningen av real life här:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-real-life.html
    Tack så mycket för att du var med och hoppas att du hänger på nästa vecka igen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Ja morgonfrillan, ja den skall vi inte tala om här heller ;) ... Härligt inlägg :) Kram

    SvaraRadera