söndag 6 november 2011

Min helg

...blev väl inte riktigt som det var tänkt/planerat... jo, först var Stella och jag på Brukshundklubben mellan ca 9-16 och jobbade i cafeterian/köket. Var roligt, som vanligt, och Stella tyckte det var riktigt jobbigt att jobba i köket...så mycket människor och hundar... *gäsp*

Tyvärr var vännen M sjuk, så det blev inte någon middag hos dem som utlovat. Och dottern F hade bjudit hem några vänner på middag hos oss, så där var vi eg inte välkomna, mannen och jag, men efter lite övertalning fick vi lov att sitta i vardagsrumsdelen (har ju öppen planlösning) och jag tror att vi skötte oss i alla fall hyffsta :)

Vid 20-tiden kom Tobbe och Veronika över till oss. Det är de som äger Scapa, dvs Stella´s pappa. Vi kalasade på kladdkaka, vaniljvisp, smågodis, och mannen och Tobbe drack whisky... jag tror de var kvar till halv ett- ett någon gång. Var länge sedan vi umgicks med dem och det var väldigt trevligt.

I morse ... nja, på förmiddagen, var det dags för kurs med mina bäbisar igen. Superroligt. Vi gjorde lite lätta nosarbeten och hundarna hade  hur roligt som helst. (och även vi så klart!) Sedan var det bara att åka hem och börja förbereda middag åt dottern F och mannen, för eftersom M ligger sjuk, och hon hade redan lovat Jeanette att ta henens pass på gymmet (15-17) så fick jag, SUPER-JENNY, hoppa in och ta alla tre söndagspassen idag. Så jag jobbar nu 14.45-21.15 i receptionen.

pappa ringde och talade om att Kajsa börjat löpa...så nu fick mannen åka ner till Ljusterö och hämta henne, men lämnar Tuffla där istället...så jag kommer fortfarande "bara" att ha 2 hundar hemma... Rokad i flocken!

ja, nu vet ni vad jag gör...
puss puss

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj, det låter som att du har haft en rätt snurrig helg :p

    Tycker som du när det gäller kort, extra roligt när man får handgjorda men framförallt att ge handgjorda :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Full rulle med andra ord. Jag har haft en lugn söndag men alla andra familjemedlemmar har fart om kring på jobb, fotografering, innebandymatch mm.
    Jag har BARA tvättat och det vardagliga plus en stund vid symaskinen med både nytta och nöje.
    Inga större utsvävningar med min lilla onda tumme.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Godis kakor??? Humm...... Ska nog ta och kolla dig lite!

    SvaraRadera