onsdag 16 november 2011

Dags igen!

Jaha, nu är det dags för Yohannas real-lifeutmaning och denna vecka ger hos sig in i MIN värld: TV´N!!!

(jag tyckte förra veckans tema "pyssel" var min värld , men det här SLÅR pyssel med hästlängder!)

Jag känner INGEN annan som ser så mycket på Tv som jag gör - och jag STÅR för det:

"Hej, jag heter Jenny Anne, och jag ÄR en tv-nörd!"

Min tv-dag ser ut så här: 10.20 Våra bästa år (har följt den -dagligen- i 17 år), sedan blir det lite "Efter 10" med Malou, till 11.50 då Hem till gården börjar (som jag också sett i många många år) Kan även hända att jag ser Holby City efter det, men det är inte lika "Heligt"
På kvällen är det 18.00 Bold &Beauty (Glamour) och sedan ser jag "Master Chef", "Top Model", "Lyxfällan", "Robinson", "Svenska Hollywoodfruar", "andra fruar" , "Project runway", "Hells Kitchen", "Idol", "Halenius Hörna", "Bonde söker fru", "Äntligen hemma", "Parlamentet"...ja, det finns MASSOR av bra program som jag äskar att följa!!! Och är jag inte hemma så går videon varm här.

MEN: nu får ni inte tro att jag sitter och GLOR på tv´n...nej, mina barn har konstaterat att jag LYSSNAR på tv, för jag gör massor av annat SAMTIDIGT. Jag bloggar (som nu), skriver brev, dammar, plockar i och ur diskmaskinen, städar bänkarna i köket (bra med öppen planlösning), och i reklampauserna springer jag ner och fixar med tvätt, dammsuger mm mm Så jag är absolut ingen soffpotatis!!! Jag brukar ju även stå på min crosstrainer, men just nu fungerar det ju inte så bra med ryggen, tyvärr.

Jag hade en tjock-tv, som jag faktiskt var nöjd med. Men för ca 1 år sedan föll det sig ju så att jag vann 10 000 kr, i en tävling  i Aftonbladets bilaga "Äntligen Hemma", insatta på ett Coop-kort. Först tänkte jag att "jaja, de går väl åt..." men sedan kom jag på att nej, det är roligare om jag köper en PRYL, för då kan jag liksom säga att "den vann jag".
Var lite inne på ett badkar först, men insåg att jag är ju den i den här familjen som INTE är särskilt intresserad av att bada - och det var ju JAG som vann...men så fick jag idén om att köpa en ny tv. Något som vi inte skulle gjort på länge, men som är något som JAG använder väldigt mycket. Så det blev en panasonic, och jag älskar den <3 <3 <3

Den gamla tjock-tv´n fortsätter nu sitt liv i dottern A´s rum, för det är verkligen inget fel på den.

Ett tips för dammiga tv-möbler är att torka av dem med vatten och sköljmedel, då det ju är anti-statiskt. Ja, jag torkar även av tv´n med den lösningen (med en väldigt Lätt fuktad trasa)

(ur dagens avsnitt av Hem till Gården :) )


4 kommentarer:

  1. Wow vad mkt du kollar på :D Jag är precis som du, har tv:n på och gör annat :)

    Ha en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Lite av en tv-nörd jag med, fast här brukar jag sätta på dvd, och tittar mest på film och serier :) Kram

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Kul att du är med igen ;)
    Ja du tittar verkligen på mycket saker. Du måste vara JÄTTEallmänbildad....för det blir man väl av att se på TV? ;)
    Återkommer med sammanställning.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Sammaställningen är uppe nu.
    Så fort som blogg.se bara vill samarbeta.
    Tack så mycket för att du var med denna veckan och jag hoppas att vi syns igen nästa.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera