onsdag 5 oktober 2011

Norrtälje höstmarknad

Tyvärr var vännen M´s barn sjuka, så hon kunde inte följa med, så jag åkte in själv till marknaden. Taxibåten Sjöbris lade dagen till ära till i Norrtälje hamn och släppte av marknadssugna resenärer:



...och det var många som redan på förmiddagen sökt sig till hamnen:




Något som verkar populärt och som jag aldrig skulle ha köpt till mina barn var dessa mössor:





OCH NÅGOT SOM JAG BLIR SÅÅÅ FÖRBASKAD ÖVER ÄR DEM SOM TAR MED SINA FYRFOTA VÄNNER PÅ MARKNADEN:




Vad har en hund på marknaden att göra? De blir påsprungna av folk som inte ser dem, och bara att utsättas för alla dessa "möten" gör att de oftast blir så stressade att de stänger av - är det ett nöje? Jag tror att de hellre legat hemma i sin korg och gnagt på ett ben, eller bara fått sova i lugnan ro!

Mina inköp då:




Hundsaker 10 kr/st (då gör det liksom inget om de "slaktas" ganska snart)




Julservetter går ju alltid åt! Även dem 10 kr



Det stående inköpet på höstmarknaden: strumpor - i år 14 par (!) för 100 kr och jag struntade i alla dessa mönstrade och tog bara enfärgade i år


och så det ENDA "onödiga"... men som jag VILLE HA: en väska a´149 kr

Jag spar mina pengar tills jag åker till Portugal istället för att köpa en massa krimskrams!

kramiz

4 kommentarer:

  1. Väskan tyckte jag oxå var fin, hade kunnat tänka mig en likadan.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Älskar väskan :)

    Håller med dig gällande fyrfotingar. Förstår inte varför folk tar med sig sina hundar överallt. Hundarna mår inte bra av det!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att mössorna var fräcka :)

    När åker ni iväg då?

    Kram

    SvaraRadera