fredag 21 oktober 2011

Roligt samtal!

I dag har jag fått ett roligt samtal, det började ungefär så här:

"-Jenny"
"-Hej Jenny, du kommer aldrig kunna gissa vem det är som ringer!!?"
"-Neeej..?"
"-Det är Magnus..."

Wohooo - min klasskompis ifrån högstadiet!!! Han som lärde mig breakdance, spelade in ett band med bla "Vamos ala Playa" och pratade mellan låtarna (Clabbe - släng dig i väggen!) och som jag minns som en spjuver, en som gjorde mig glad :)

Vi har haft kontakt på Facebook sedan något år tillbaka, men det är ju inte samma sak som att prata IRL. Och helt plötsligt hör jag mig själv prata med Jämtländsk dialekt... det är SÅÅÅ lätt att falla in i sin gamla dialekt, och idag kan jag tycka att den är lite charmig, faktiskt. Det är också så att ju äldre jag blir, desto mer "bejakar"jag Jämten i mig...har väl med mognad (schyyyy) att göra antar jag.

Hur som helst blev jag vädigt glad över att prata med honom en stund och minnas lite gamla goda tider ifrån 80-talet :)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar