lördag 8 oktober 2011

Trist!

Nu bara måste jag få berätta vad som hände i förrgår...
Det är så här att jag har en vän (vi kan kalla henne Ewy), som då jag gick ner i vikt blev så inspirerad att hon hoppade på samma diet som jag, och gick ner ca 50 kg hon med. Jätteduktigt!

Jag träffade henne för inte så länge sedan och insåg att "oj, hon har visst inte lyckats hålla viket" och sedan gick jag hem och mådde DÅLIGT över detta. Ja, jag mår dåligt och tycker det är synd, samtidigt som jag ju vet att den rådgivaren som vi gick till inte backar upp och ser till att man genomgår "livsstilsförändringsprogrammet" (där man liksom "lär" sig att hålla vikten) så egentligen är det inte sååå konstigt... men trist!

I förrgår sprang jag ihop med en fd granne på Coop. Denne granne är väldigt pratglad - och då menar jag VÄLDIGT PRATGLAD (ja, till och med så pass att man ibland går omvägar för at tman inte ORKAR lyssna på henne *blink blink"). Hon är pensionär och man kan ju tycka att man då är så gammal att man liksom fått lite "vett" i sitt sätt att tänka... men, när vi sagt hej, och pratat lite väder och vind säger hon:
"-Och du håller dig smal och snygg, men Ewy - hon har då verkligen MISSLYCKATS, hon har verkligen GÅTT UPP REJÄLT!"

Alltså: VARFÖR säger man så??? Och vad vill hon att JAG ska svara på det ??? Och: VEM ÄR HON ATT DÖMA ???

För det första så HATAR jag uttrycket: "Smal och snygg", för tyvärr är det så att samhället idag är så YTLIGT att många sätter ett likamedtecken mellan dessa två ord, smal=snygg, och så tycker jag INTE ALLS att det är !!! Jag har aldrig gått ner i vikt för att bli "SNYGG"??? JAG har alltid tyckt att jag varit snygg, oavsett hur mycket jag vägt  - men har folk då gått omkring och tyckt att jag varit "ful" ???

En annan sak som är helt "fel" i folks tankar är att smal=lycklig ???  Jag kan inte påstå att jag blev lyckligare, snarare vilsen och osäker?

OCH: Vem är HON att bestämma huruvida Ewy har gått upp pgr av ett "misslyckande", då det kanske är så att Ewy själv inte trivdes, och bestämde sig för att hon ville gå upp igen ??? Det kan ju faktiskt ha varit ett medvetet val ?

Och att sedan gå och prata med ANDRA om detta???
Jag tänker då INTE ta åt mig någon "ära" för att jag "lyckats"bättre än någon annan!?!

Nej - USCH FÖR SÅDANA MÄNNISKOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Ja usch för sådana människor. Synd att hon dock har gått upp men det kan finnas många orsaker till att hon inte klarade att hålla vikten, hon är ju inte sämre än någon annan för det. Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt för henne att hon inte lyckades hålla vikten, om det nu inte var så att hon ville det...

    Jag kan tänka mig att vissa människor bara vräker ur sig vad som helst bara för att ha något att prata om, tycker det är synd att man ska stå och säga såna saker, på coop av alla ställen också.

    Det är en stor prövning att hålla vikten också, grattis till dig som lyckats :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. IDIOT! Hur man kan säga sånna respektlösa saker förstår inte jag. För att ställa sig lite bättre än alla andra? Brrrrrrrrr

    SvaraRadera