söndag 9 oktober 2011

Upptagen söndag

Usch vilken tråååkig kväll jag hade igår då mannen var borta och drack öl o whisky på mässan. Och ändå är jag ju VAN att han inte är hemma, eftersom han jobbar borta mån-fredag... men lördagen var verkligen supertrist på tv också...dotten A var på "Lära-känna-läger" med konfan och dottern F och pojkvännen var i studion och spelade in en låt...och mamman satt hemma i sin "ensamhet" - hur ensammen man nu kan vara med 3 hundar och en katt? *hehe*

I morse klev jag upp och begav mig till brukshundklubben, där det var ett MH av dobermann. Jag hade fixat den där goda laxpastan till lunch, och då jag kom dit bakade jag småfrallor, så de fick alldeles färskt bröd till, och sallad: Till kaffet blev det "Sverigekaka" med grädde. Allt detta får de som kommer och testar sina hundar köpa för 40 kr, vilket jag tycker är en bra summa.

Var många trevliga människor där och han som var testledare idag, Hasse, har jag känt sedan jag började på brukshundklubben, då jag var typ 14 år. (Och han var även min lärare då jag gick instruktörsutbildningen)Och honom tycker jag om! :)

Men då jag kom hem var jag helt slut så jag la mig faktiskt och somnade. Vaknade med ett ryck: OMG - dags att åka och jobba i gymmet!!! Så jag kastade mig iväg hit. :)

Känner att det är något på gång i halsen och jag känner mig lite "luddig" ihuvudet - NEJ NEJ NEJ - JAG KAN JU INTE BLI SJUK NU, DÅ JAG SKA TILL PORTUGAL !?!

Jaja, vi får se vad som händer...

karm kram

3 kommentarer:

  1. Du får proppa i dig c vitaminer och andra nyttigheter och försöka lägga dig tidigt och sova bort förkylningen. Det sa alltid min mormor.
    Lägg dig i badet och pyssla om dig, gör en hårinpackning eller balsaminpackning och lägg dig tidigt.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Nääää NU får du inte gå och bli sjuk, du skall ju vara med om en upplevelsevecka, jag är så glad för din skull att du skall dit och att höra mer om hur du har haft det där och mer om landet. Själv har jag aldrig varit där. Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!
    Klart du INTE får vara sjuk då det bär av till Portugal! Ha en fin vecka

    SvaraRadera