söndag 18 december 2011

4:e advent

...men nästan en hel vecka kvar till julafton. Vad har hänt den här helgen då?
Jo, den senaste tiden har vi misstänkt att vår tvättmaskin inte värmer vattnet, och mycket riktigt. Så mannen skruvade isär den och tittade lite bland alla pryttlar som satt där... och så fick han syn på att på kretskortet fanns det ett fel! Bara ren flax att han såg det, och som tur är har vi vår kompis Tobbe som kunde hjälpa oss att löda ihop det igen och... nu fungerar tvättmaskinen alldeles utmärkt igen! *löve*

Själv har jag sytt två nya saccokuddar till hundarna, så nu ligger de så här fint!

Och sedan fortsatte jag med att sy två tygpåsar, som nog ska få bli julklappar:



Symaskinen går sååå bra och det är sååå kul att sy på den !!! *tack svärmor!*

I dag har vi bara tagit det lugnt... eller förresten... SÅ lugnt har jag inte tagit det för jag har jul-städat kylskåpet, något som verkligen behövde göras.
 Och efter att ha gjort middag (ugnstekt fläskkarré, potatis och sås) åkte jag iväg och jobbade på Friskis.

Då jag kom hem berättade mannen att mentorn ringt och sagt att vi kan träffas på tisdag kl 16.00
Hon hade även skickat ett mail till mig:

"Hej!
Bra att du tackade ja till en träff nu eftersom du avböjde förra gången.
Efter att ha frågat mina kollegor i arbetslaget ,kan vi träffa er nästa vecka på tisdag kl 16.00 på Roslagsskolan".

EHHH - VAD DÅ AVBÖJDE ??? Jag skrev så här:

 
"Angående utvecklingssamtal så räcker det väl med det möte vi redan haft?
mvh
Jenny Höök"
JAG ser det som att jag skickade tillbaka en FRÅGA  - som jag inte fick något svar på, och därför tänkte jag inte mer på det..? Försöker de lägga över det här på MIG nu ??? Är det MITT fel att det blivit så här??? Borde inte mentor ha svarat på min fråga och sagt att det behövdes ett nytt utv.samtal??? HUR ska JAG veta det ???
Nej, usch... jag blir så LESS!
Jaja, nu ska vi dit på tisdag i alla fall och jag kommer att skriva ut den här e-mail-konversationen och ha den med mig.
Puss o kram - vi syns på stan!

4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Ja nu har vi varit och shoppat igen. Och du har inte legat pa latsidan ser jag. Vad fint du syr. Visst ar det roligt. Jag vill ocksa men kommer liksom aldrig till skott ;)

    Fin blev du i haret ocksa, bra frisorka du har, och lagat tvattmaskinen oj oj. har hander det saker.

    Men skolan...vad ska man saje :( Jag haller utkik for att se vad som hander. Styrka!

    Halsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Vad less man kan bli skolan ibland. Nej det är inte ditt fel så stå på dig vännen!!

    Tur ni kunde fixa tvättmaskinen för det kan bli en dyr historia annars :(

    Ha en fin måndag nu Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka söta julpåsar du har sytt, du kan du.. En annan är ens för lat för att ta fram symaskinen och allt som behövs till den. Kram

    SvaraRadera