tisdag 13 december 2011

Real life: BLOGGEN

Jaha, ny vecka, ny real life hos Yohanna och den här veckan handlar det om bloggen...vad betyder bloggen för mig?

Jag har ju alltid skrivit dagbok, och senare blev det brevvänner (som jag ju fortfarande har) och eftersom jag är en "skrivande människa" så var det ganska naturligt för mig att starat en blogg. En blogg som bara är MIN och där jag kan skriva precis vad jag vill. Om någon  störs sig på vad jag skriver: sorry! Ni behöver inte läsa inläggen!

men... en blogg blev snart två, som blev tre och så kom blogg nr 4.

Den största är ju den här, men den kommer att flyttas snart som jag redan skrivit om, sedan har jag "jobbloggen": www.cambridgejennys.blogg.se, sedan har jag min receptblogg: www.jempasmatochbak.blogg.se , och så den som är Secret, som bara vissa har lösenordet till.

Man kan lugnt säga att bloggen faktiskt STYR mitt liv i mångt och mycket. Kameran är ju alltid med, och så fort någonting utöver det vanliga händer(och ibland även när det bara är "som vanligt") så åker kameran fram, och jag ursäktar mig med: "Måste ju ha till bloggen..." Och det roliga är att nuförtiden tycker folk att det är lite coolt, att jag faktiskt bloggar och att jag liksom "står för det". (Dottern F´s klasskompisar hade blivit imponerade då de hittade min blogg genom Google )



Bloggen tar över väldigt mycket, jag bara måste kolla den och dens blogg, innan jag gör något vettigt. Sedan måste jag ju skriva egna inlägg också. Så jag kan lugnt säga att bloggande tar en stor del av mitt liv. Som tur är är man ju kvinna och kan göra flera saker samtidigt *blink blink*

Man får många vänner genom att blogga också. Goa glada vänner som ger en energi , och det tycker jag är härligt!

Ja, nu måste jag bara kolla runt i era bloggar innan jag ska iväg till kyrkan för nästa lusse-firande!

kram kram

3 kommentarer:

  1. Kalasbra skrivet!
    Skönt att det inte bara är jag som är beroende ;)
    Återkommer i morgon som vanligt med en sammanställning.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Härlig utmaning :) Bloggar ja, det hade jag ett tag flera stycken, tyckte det blev lite jobbigt och så skönt det blev med den jag har nu där jag har allt uppdelat i kategorier. Kram

    SvaraRadera
  3. God Afton!
    Nu ligger sammanställningen ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/sammanstallning-av-real-life-blogglivet.html

    Tack så mycket för att du var med och förgyllde mitt real life denna veckan ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera