måndag 5 december 2011

Pasta-time!

Ja, idag ville mannen ha lasagne till middag, men då jag tittade i skafferiet så fanns där bara en endaste lasagneplatt och det skulle ju inte bli så mycket lasagne av den... men då kom jag på: Jag har ju för bövelen köpt mig en pastamaskin på tradera!

Sagt och gjort. Jag gjorde degen och sedan rullade jag den genom maskinen och ut kom tunna skivor av pastadeg :) Var riktigt roligt faktiskt!

Och middagen blev god, det tyckte både mannen och dottern A som också åt middag hemma.

I övrigt har dagen varit lite upp och ner... (för er som har lösen till secretbloggen så kan ni läsa mer där,  och om du inte har tillgång till den kan du alltid begära att få lösen. Alla får det inte och ni får inte ta det personligt, jag vill bara skona vissa människor samt mig själv till en viss mån)

Nu är klockan snart 03:00 och jag sover inte, som vanligt... *SUCK*

kram kram

2 kommentarer:

  1. Vad kul att göra egen pasta, kan tro att dte var kul och lyckande. Skall genast gå in på bloggen och kolla, var faktiskt inne för några dagar sedan men då var det inget nytt. Ha en fin Måndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig testat med att göra egen pasta, jag trodde att det skulle vara jättesvårt. Men klart man måste väl ha en maskin med. Kram

    SvaraRadera