söndag 11 december 2011

Söndagen som varit...

Jaha, 3:e advent och vi har ännu inte fått mer än lite lite vitt på backen (PERFEKT om ni frågar mig, bara det håller sig till köldgrader så hundarna slipper släpa in halva trädgården då de kommer in)

Dottern F och jag åkte in till Norrtälje för att lämna tillbaka hyrfilmer, handla buxbom till hennes Luciakrona, hämta ut jultidningspaketet och sedan handla lite. Till middag blev det Fläskytterfilé och skivad potatis "friterad" i min nya Air Fry ifrån Philips, som jag är med och buzzar. Väldigt spännande. Man skär potatisen i skivor och låter den ligga i vatten i ca 30 min. Sedan lägger man den i en skål och slår på 1 msk olja blandad med vitlök och timjan. Sedan: Skjuts in i apparaten, i 25 min och voilá - jättefina potatisskivor! (jag har tagit bilder, men sitter just nu i receptionen på gymmet, så jag får lägga ut dem senare).

Jag är verkligen EMOT friterad mat, men det här är ju SUPERGOTT och NYTTIGARE! Gör man köpt pommes behöver man inte ens tillsätta någon olja, utan kör dem som de är.

och efter maten var det bara att bege sig hit och börja jobba, till 21.15 och då ska jag åka hem och fixa Luciakronan. Hoppas bara att den håller sig fin till tisdag...kanske kan man "fixera" den med lite hårspray, eller har ni några andra tips?

krameli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar