söndag 25 december 2011

Juldagen 2011

Hur har ni det i stugorna? Är ni proppmätta och trötta på choklad, eller fortsätter ni frossa i dagarna tre ?

Här avlöpte Julafton väldigt lugnt. Först var vi till vännen M då hennes dotter fyller år på självaste julafton. Så första halvan av dagen är vi på "kalas" och sedan åker vi hem och firar jul :)

Eftersom min lillebror skulle jobba till kl 15 så blev julafton lite "senarelagd", och de dök upp här runt 17-tiden. Då stod julmaten färdig att hugga in på, så det gjorde vi. Vi var 10 personer: döttrarna, mannen, mamma, pappa, lillebror L med sambon T, lillebror M och lillebror D. Och så hade vi ju inte mindre än SEX HUNDAR här också... *PUH*

Maten var supergod (foton kommer senare för de finns i dotterns kamera) och vi åt och åt...som varje jul... och efter maten åkte allt julgodis fram... helt galet egentligen, vad mycket man får i sig en sådan där dag !?! Men vad gör väl det? Det viktiga är ju inte vad man äter mellan Jul och nyår - utan vad man sedan äter mellan nyår och jul *big smile*

Och då vi satt där och mumsade delade tjejorna ut julklapparna.
Jag fick lite blandade saker... en svampbok, trisslotter, pengar, te-muggar ifrån Indiska, keramikskålar som är hjärtformade...och så fick jag det STÖRSTA paketet av alla, av mannen:



Så nu ska här BAKAS !!! :) TACK SNÄLLA MANNE...TOMTEN MENAR JAG !!! <3

I natt har jag haft frossa...svettats och frusit, om vart annat... känner mig seg, men inte så att jag har feber..? Men jag följde med till svärmor och svärfar på jullunch i alla fall och det var trevligt.

Nu ikväll tar vi det bara lugnt och jag hoppas jag får sova mer i natt...vi får väl se...

Hoppas ni har en trevlig JUL där ute !!! Snart är det NYTT ÅR !!!

kramkram

3 kommentarer:

  1. Vilken mys pys jul ni verkar att ha haft. Det blir jag glad over att lasa. Och det gor inget att du ler nar du ar inne hos mig. Det ar det som ar meningen nar jag skriver, att ni ska ha det roligt.
    Tack sa mycket for de uppmuntrande tillropen, de glader OTROLIGT mycket.
    En god fortsattning onskas harifran.

    Halsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Underbar jul ni har haft, och vilket paket han visste vad du ville ha liksom mina barn visste vad jag ville ha. Tindra ja.. Hon fyller hela 1 år imorrn, då blir det kalas. God fortsättning.. Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt!!! Nu måste allt återgå till ordningen igen..... kilona.....

    SvaraRadera