tisdag 13 december 2011

Felizias första Lucia

Hahaha... då jag var in hos Fnulan och läste hur hon jagat stackars Mira för att få bra Lucia-kort fick jag en flashback till Felizias första Lucia för 14-15 år sedan. Vi skulle Lussa för pappa, som låg i sängen och väntade. Jag tog på henne linnet, ´glittret gick också bra... men kronan: TVÄRNOBBEN !!!

Till slut fick jag henne att ta på sig den precis då vi klev över tröskeln till sovrummet, men eftersom hon tyckte det var så obehagligt med något på huvudet så hukade hon sig, och kronan flög i golvet, 2 lampor exploderade på sovrumsgolvet, vilket medförde glasbitar överallt...

...och mitt i detta kaos en pappa som bara låg och skrattade åt vårt försök...

Ja, man kan ju inte låta bli att småle så här efteråt... och idag skötte hon sig ju riktigt bra, så visst har hon vuxit upp! :)

www.feliziahooks.blogg.se

kram

3 kommentarer:

  1. Har aldrig lyckats få en bra bild på Lucia på barnen. Antar det är så det skall vara :)

    Hoppas du haft en fin dag Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick bra idag och att det går att skratta åt gamla minnen :) Glömde ju svara dig igår om foto-tävlingen. Först skall man bli en av finalisterna, därefter skall det röstas fram en vinnare. Tror att finalisterna kommer att dras fram ikväll eller imorrn, vinnaren i slutet på veckan. Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske skulle ta och testa den i mitt ansikte med ;) Torr som attan. Kram

    SvaraRadera