fredag 16 december 2011

JAG ÄR SÅÅÅ ARG !!!

Ringde till skolan i hopp om att få prata med Rektor, men skolsamordnaden talade om för mig att rektor är på möte och kommer till lunch, men då har hon ytterligare ett viktigt möte så jag kommer inte att kunna nå henne idag...

Då drog jag hela historien för henne, och vad säger människan? Jo: "Så du har inte varit ut på fronter och tittat sedan omdömena blev satta i v45?" med en ANKLAGANDE TON ???

"Nej, eftersom vi var på utv.samtal i v43 och mentor då tagit in omdömen ifrån lärarna så har jag inte vetat att det behövdes..?"

"Jamen i v 43 var ju inte omdömena satta?"

"Nej, men eftersom vi hade ett möte, och även sedan då mentor undrar om vi vill ha ett till möte, så säger hon inte att det kommit NYA OMDÖMEN och att situationen är sådan att vi MÅSTE ha ett möte ???"

Dottern hade även fått en uppgift över lovet, men glömde den hos mormor...då hon ber sin No-lärare om en ny säger han bara: "Du måste ju lära dig att hålla reda på dina papper" och HON FÅR INGEN NY ??? Häromkvällen hittade jag ett papper där det står: "Hemuppgift höslov NO"
Så jag får dottern att göra denna uppgift och hon lämnade in den på exp igår (för NO-läraren hade gått hem) Nu får jag ett sms ifrån dottern: "Tommy skällde ut mig nyss för att jag bara kom med No-uppgiften. Det var tydligen någon Geografiuppgift som skulle in också, men han vill inte säga vilken uppgift"
??? UNGEN VISAR PLÖTSLIGT LITE VILJA - OCH VAD FÅR HON TILLBAKA ???
ÄR DETTA ATT VARA PEDAGOGISK ???

Nu väntar jag på att samordnaren ska ringa och tala om NÄR vi kan träffa lärarna, men (som hon sa): det kan dröja några timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar