fredag 9 december 2011

SPORT`???

Nu måste jag bara få säga ett par saker, men först vill jag poängtera att jag tycker att det är roligt att se OS eller fotbolls-VM och större tävlingar över lag, men:

VARFÖR ska sporten alltid prioriteras???
I dag visas bara ETT avsnitt av "Hem till Gården" pgr av skidskyttet ? Det finns ju för bövelen särskilda SPORTKANALER - kan man inte visa det där??? Varför ska vi "vanliga" tv-tittare (som säker spenderar x antal timmar MER i veckan på att titta på tv än många av dessa som vill se sporten) få stryka på foten och drabbas av detta???

Likadant är det med kvällstidningarna! Jag KÖPER mina bilagor, med mat, heminredning och tv-tablåer, men jag får alltid en jäkla SPORTBILAGA "på köpet"??? Det första jag gör är att lyfta ur den ur min tidning och stoppa ner den i returpapperskorgen - jag bläddrar inte ens igenom den ?!? Vore det inte mer "rättvist" att de som vill läsa sport också får KÖPA sin bilaga också?

Ja, det var dagens gnäll... :)

2 kommentarer:

  1. Gnäll du på, jag tycker inte att allt annat skall åsidosättas för den där sporten. Viktiga nyheter kan jag förstå men inte sport som dessutom är planerad. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med fullständigt, för att inte tala om RADION, P4 är fullspäckad med sport kvällar och helger så då är det P3 som gäller, men vad händer vid varje nyhetsrapportering? Jo, sporten ska ha 10 minuter i P3 också! Alltså, P4 kanalen finns väl i hela Sverige, vill man veta sportresultaten får man väl ha den kanalen på.

    SvaraRadera