fredag 16 december 2011

Nyfrissad

Ja, idag har jag varit hos världens bästa frissa, min Malin <3 Enda problemet med henne är att en klipptid sällan räcker för oss att ventilera allt vi har att säga till varandra... :) Är ju himla "otur" att mitt hår bara behöver klippas typ var 12:e vecka, och då hinner det ju hända en massa saker i våra liv...

Hur som helst, hon klippte upp och ur och kapade lite... sedan lockar hon mig ju - alltid!  Och när jag kom hem såg jag ut så här:

Var till psykologen och vi pratade om det här som hänt med skolan och dottern A, och även hon blev upprörd och sa att det kan inte få gå till så...Nej - det är F-N inte OK !!!

Ett tag tog jag väldigt illa vid mig av det, och det kändes som att det var MITT fel, att JAG inte varit tillräckligt uppmärksam osv, men psykologen sa: "Hur ska du veta - då du inte får någon indikation ifrån skolan? Är ju faktiskt bara lärarna som ser om hon gjort sina läxor eller inte, och så länge de inte säger något, hur ska då ni veta om det? De kan ju inte förvänta sig att en 14-åring går hem och berättar allt..." Och det har hon ju rätt i ! Nej, i morgon SKA det här ordnas upp !

Kram kram

...en liten bild på söta Stella ...

5 kommentarer:

  1. Gud så fin du "vart" =). (Du var fin innan med hehe).

    Ja du jag har inte så än men ändå lite, fast ingen i skolan som sagt nått, men jag försöker ha varge måndag att hon måste göra sina läxor då hon har första läxan varge måndag.
    Har eran skola så? Att vissa dagar är det "nya" läxor... min dotter kan i bland säga att hon redan gjort dom, och om inte så hittar hon på i läxan och säger att ja men läraren rättar ju i alla fall.. men då lär man sig inte inte i alla fall... men ingen lärare har sagt nått att dottern inte kan nått... så jag vet inte vad jag ska göra.
    om det är nått menar jag....
    i alla fall ha en bra dag =) kram

    SvaraRadera
  2. Åh du är jättefin :)

    Klart det inte är ditt fel det som pågått. Skolan har inte gjort sitt jobb. Om du inte får veta kan du inte heller göra något åt det!

    SvaraRadera
  3. Såå fint det blev :) Var ju til lfrissan häromdagen med, och det rä skönt att ha det gjort innan jul.

    Hoppas verkligen att det blir uppklarat med detta om omdömena osv. Så kan de inte bete sig, bara att gå till skolnämnden annars.

    Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Fint det blev!
    Här skulle det också behövas frissas till!

    SvaraRadera