söndag 11 december 2011

Filmtajm

 

Black Swan


Psykologisk thriller regisserad av den flerfaldigt prisbelönta Darren Aronofsky och med Oscar-belönade Natalie Portman i huvudrollen!

Portman gör sitt livs rollprestation som Nina, en förbluffande begåvad, men farligt labil, ballerina på vä att nå stjärnstatus. Pressad till bristningsgränsen av sin pådrivande konstnärliga ledare samt av hotet från en förförisk rival, börjar Nina förlora sitt redan klena grepp om verkligheten. Allt eftersom pressen ökar tappar Nina kontrollen över sin förtärande besatthet och hon slungas in i en mardröm som inte bara hotar hennes förstånd, utan även hennes liv.

Den här filmen överraskade mig verkligen, då den inte alls var "som jag trodde". Men helt klart sevärd och lite udda med sin konstiga story. Den får 4 Höökar:

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket!! =)

    Jag ska nog prova baka med det idag! Spännande. =P

    Hoppas du också får en mysig 3:dje advent och tack för ditt besök i min blogg! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Udda ja.. Jag har sett den, jag var nog inte i sinneslag för att se den och uppfatta den till 100 %, kanske skall ge den en chans till. Kram

    SvaraRadera