söndag 19 december 2010

4:e advent




Jaha, idag är det 4:e advent, men det är ju ändå nästan en vecka kvar till jul :)
I dag åkte jag först till Norrtälje och handlade lite småsaker. Bland annat har jag nu köpt julklapparna till Kajsas alla valpar, som vi ska skicka ut i veckan. (jag skickar julklapp + födelsedagspresenter till "mina" valpar, och det brukar uppskattas av valpköparna)

Väl hemma igen gjorde jag "risbräck" och sedan en pralin med skal av vit choklad, och fyllda med lemoncurdtryffel, och en med marsipan+kaluha. Sedan blandade jag ihop en stark senap med cognac, som blev riktigt god.

Jag och dottern F flyttade in hennes möbler i rummet igen, och nya golvet blev verkligen superfint! Och allra bäst är ju att hon nu slipper få stickor i fötterna :)

I dag är jag tillbaka på 3 shakes/dag. Känns bra. Hoppas på att gå ner några kilo till innan självaste julafton, då jag vill kunna äta utan att behöva "tänka" så mycket. Men till saken hör att jag har väldig "koll" ändå, fastän jag TROR att jag ska "äta utan att tänka" *hehe*

Nu har vi klätt granen. Är så fin så fin med bara turkosa och guldiga ornaments och så min amerikanska slinga med sina 150 vita lampor som sakta sakta blir svagare och svagare för att sedan bli starkare och starkare osv. Den är så himla FIIIN !!!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, anar att det är före och efter bild. Nu är hon extra glad kan jag tro :)

    SvaraRadera
  2. Japp, skönt att slippa få stickor av det gamla trägolvet! <3

    SvaraRadera