lördag 18 december 2010

Sista lördagen före jul...

Jaha, så kom den...den sist helgen före jul. Helgen då många springer runt i vild förtvivlan och letar julklappar. I dag åkte jag till Thun´s...det var inte bara jag som kommit på den tanken kan man säga, men det är stort där så jag tycker inte att det var så farligt. Värre var det så det gällde att hitta julklappar till dem som jag skulle handla till... Barnens kusiner, som är 10,12 och 15 år får pyjamaser iår, sådana där mysiga med skjorta och byxor.

Konstigt nog hittade jag mest saker till mig själv...köpte faktiskt en till sport-bh, då de hade exakt den som jag redan har, fast den var 100kr billigare än då jag köpte min i höstas.

Efter Thun´s blev det till att handla lite mat och sedan åkte jag hem och vi åt tacos, gott gott. Var min första, och enda, "riktiga" måltid den här veckan, De andra dagarna kör jag mina tre kakaoshakes/dag. Allt för att kunna njuta under julhelgen...*MUMS*

Fick mail om att någon annan ringt och köpt byråerna...ja, jag hade ju dåliga vibbar redan ifrån början så jag förstod att det var för bra för att vara sant... :(

Maken var inte nöjd med svärfars golvläggning så idag har han tagit upp hela golvet och lagt om det. Det som tog svärfar mer än 2 dagar gjorde alltså maken på bara några timmar och nu är det helt ok. Det som nu är kvar är att sätta tillbaka golvsocklarna men då de var spikade i det gamla golvet måste det inhandlas skruvar som är långa nog att hålla fast dem, så det blir klart i morgon. Sedan hade det ju varit fin om vi haft den där byrån...men men... :S

3 kommentarer:

  1. Nej vad trist med byrårna.. Hoppas att du hittar andra på blocket. Och vad skönt att maken din kunde fixa golvet och det så snabbt :)

    Här hemma äter jag inte alls mycket skinka, så det blir mannen som äter nästan hela den, det blir en hel del och han har redan startat ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. *haha* Min lillebror, som är 31 år och singel, bad mig köpa en extra skinka och griljera den till honom, så det har jag gjort - är man curlingsyrra eller vad? ;)
    Jag älskar skinka på frukostknäcke. I övrigt äter jag mest lax på julbordet, som jag älskar, med rödlök, gräddfil och rom *smarr*

    SvaraRadera
  3. hoppas nya byråer dyker upp
    och vilka härliga praliner du gjort YAMMI!!!

    SvaraRadera