onsdag 22 december 2010

Tjejerna är framme!

Ja, så skönt att de kom iväg och inte blev mer än en timma sena. Fick åka "dubbeldäckare" och det har jag aldrig gjort. De satt visst på övervåningen också så de var väldigt nöjda.

Jag begav mig iväg till Älmsta och postade julklapparna och handlade lite. FY HUNDAN vad KALLT det är idag!!! -24 grader!?!

Nu tänker jag inte sticka ut näsan mer än då jag måste öppna dörren så hundarna får komma ut och göra sina behov, men de är inte särskilt intresserade av att vara ute de heller.

Mamma var på väg ner, men fick vända i Mora. Bilen krånglar och nu håller vi tummarna för att någon har tid att hjälpa henne med den, så hon kan åka ner i morgon istället.Kan ju vara lite svårt att hitta någon som har tid, och Älvdalen kryllar väl inte av verkstäder direkt...och att engagera någon bekant kan ju också vara svårt så här 2 dagar innan jul...vi håller tummarna!

Är så himla SUGEN på något, men jag vill ju försöka hålla mig till mina shakes åtminstone tills i morgon...å andra sidan säger hjärnan: "Jamen vad då, du ska ju äta hela julen så vad spelar det för roll om du äter idag också?"...ja, vi får väl se hur jag gör...

Nej, nu ska jag börja koka köttet till min egen HEMKOKTA KALVSYLTA !

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att de kom iväg och att de har kommit fram, man läser ju så mycket om väglaget nu. Jomenvisst har du varit duktig.. både med mat och grejande i hemmet inför julen. Ibland kan det bli kaos i hjärnan, det är som om cen klonar sig ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, min "kära" svägerska tyckte ju att vi skulle komma hela familjen, imorgon , för att fira kusin Olle på hans 15-års dag, men jag sa blankt NEJ! Finns INGEN anledning att ge sig ut i trafiken den värsta dagen på hela året och köra 25 mil(enkel resa) Så jag bokade tågbiljetter till barnen så får de fira honom från oss också.
    Själv kan jag ju tycka att är man 15 år så FÖRSTÅR man om vi skulle välja att komma t ex i mellandagarna, istället för DAN FÖRE DAN, men NEJ, det går INTE enligt hans föräldrar. Så då fick det bli så här.
    Är så ledsen över att mamma inte kommer, och så tycker jag synd om henne som blir helt själv på julafton nu också...men men...det är som det är...

    SvaraRadera