torsdag 30 december 2010

Börjar komma igen

Ja, nu börjar jag komma igen och har avancerat till frukostknäcke med en skiva edamerost på...och jag känner hur kroppen börjar återhämta sig, men man ska givetvis INTE ropa "Hej" än...vi får se hur natten går..?

I går fick jag mig en överraskning i posten. Där låg ett paket med en Marabou-mjölkchoklad-handduk..? Och så låg det en liten lapp: Här kommer din vinst ifrån vår julkalender.
Alltså...jag har något vagt minne om att man kunde gå in via facebook och kolla deras julkalender, men inte att jag deltog i någonting... men det måste jag väl ha gjort då, eftersom jag fick den. En glad överraskning i alla fall!

Detta ska bli ett av mina nyårslöften: att bli duktigare på att skicka in tävlingssvar/korsordslösningar. Jag gör dem alltid, men skickar "aldrig" in dem. Och då jag äntligen gjorde det i Aftonbladets sommartävling i deras lördagsbilaga så VANN JAG JU FINALEN: 10 000 KR och kunde köpa mig en ny tv !

Läste i tidningen idag att många sa att de inte skulle lämna några nyårslöften, då de brukar hålla i 3-4 månader bara, särskilt dem om att "träna mer och äta bättre" men vad då? Att göra det i 3*4 månader är ju bättre än att inte göra det alls...eller? Måste ju finnas en hälsovinst i att göra det ett tag, istället för att inte göra det alls?

Jag ska klura ut några bra nyårslöften och jag brukar faktiskt vara duktig på att hålla dem. Det gäller väl att sätta upp rimliga mål också. Jobbar man heltid och har familj kanske man inte har tid att träna 5 pass i veckan, även om man tycker att det vore BRA om man gjorde det...då kanske man får vara glad för 2 pass/vecka..?

Hur ser ni på "nyårslöften"? Är det något ni lämnar eller anser ni också att de är "onödiga"?

kramen bananen från en som börjar må bättre - tjihooo!

2 kommentarer:

  1. Inget kul att vara magis. Gillar heller inte att ****as men vad gör man när man måste.
    Några nyårslöften har jag nog inte gett de sista åren. I alla fall inte några som jag inte har kunnat hålla. Det gäller att formulera dem på ett sådant sett att det itne blir krav fyllt.
    Kanske skall lova att inte äta Nutella på mackan fortsättingsvil inte heller några chokladbollar. Men en sak kan jag lova det blir pulver efter nyår i 10 -12 dagar innan min op och det skall jag hålla.
    Gott slut och gått nytt år önskar Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Fick den handuken med, hade varit inne i deras kalender och fjäskat till mig den ;) Kram

    SvaraRadera