tisdag 21 december 2010

Mera snö...jag tror jag blir galen!

Varför slutar det inte snöa någon gång? visst, även jag (som inte gillar snö) vill ha en "vit" jul, men det ÄR Ju vitt nu, det behöver inte komma MER !!!

I morse åkte jag in till stan direkt på morgonen och betade av lite på min inhandlinsgslista. Är inte mycket kvar nu,så nu börjar mitt race i köket istället. Idag blir det senap och pepparotsill, och kanske ska jag även göra Jansson redan idag (med kålrot och potatis) och så lite gravlaxsås och så har jag även en till sorts praliner kvar.

Dessa praliner är fyllda med jordgubbsylt, marsipan och champagne, och naturligtvis hade jag bara stora champagneflaskor hemma. Så igår blev det ett besök på Systembolaget...och där stod folk med sina ölbackar, vin i tetrapack, nubbeflaskor...och där stod jag...med min MINI-champagneflaska för 22 kr :) Såg nog lite roligt ut...Jag kände mig till och med lite "tvungen" att liksom "ursäkta" mig genom att tala om för kassörskan att jag skulle göra praliner och det var DÄRFÖR jag handlade SÅ LITE ...

I morgon åker tjejorna iväg med tåg till sina kusiner i Örebro, för att gratta Kusin Olle som fyller 15 år den 23:e. De åker hem den 23:e på eftermiddagen. Känns rätt att de ska åka tåg istället för att sitta i en bil hela den vägen i detta väder, och den trafik som kommer att vara. Nu håller vi bara tummarna för att tåget går också!

tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Håller bara med.. Hua, nu kan det väl vara bra med snö, nu har vi vitt och det är vinter och kallt. Att de inte pausar en stund nu :)

    SvaraRadera
  2. Själv är jag uppvuxen i Jämtland och en av orsakerna till att jag flyttade därifrån var just att det är så lååånga vintrar, men nu har vi fått "riktiga" vintrar här oxå...och det är värre då man bor vid kusten, för fukten i luften gör att det KÄNNS kallare än vad termometern visar.
    Jag var i Östersund för bara 3 veckor sedan och vi hade då -19 grader, men det kändes inte alls så farligt...som typ -5 här!?!
    krameli

    SvaraRadera