måndag 27 december 2010

Helt själv igen!!!


Tjohooo - just nu är jag helt själv här hemma! Låter kanske oförskämt, men jag GILLAR att vara själv och då det är sådana här långledigheter blir jag lite rastlös av att det "dräller" av folk här hela tiden...men nu är yngsta dottern i stan, äldsta dottern+pojkvännen drog till Täby C på mellandagsrea och mannen ska hjälpa en kompis att bära in en massa säckar med Flytspackel, så han blir borta ett tag...så nu återstår bara hundarna, kattrackarn och jag här hemma...det är tyst och skönt! :)

Imorse klev jag upp och åkte med äldsta hunden, Kajsa, till veteriären.
Det är inget fel på henne, utan hon skulle bara undersökas och få droger utskrivna, till nyårsafton. Så får hon sova medan vi tittar på fyrverkerierna och det blir lugnt och skönt för oss alla. Det roliga är att de såg verkligen UT som droger: ett rött och ett grönt piller ska hon ha *haha*

Jag fick även ett recept med "åksjukepiller" till Tuffla, så hon ska slippa må så dåligt då vi åker bil (är skönt med veterinären som man känner, för det var hon själv som förde det på tal)Och innan jag åkte bokade jag en tid för sterilisering av Sasha, katten...den 3:e januari kl 9.00

Då jag kom hem skruvade jag ihop min nya disk till butiken och nu återstår bara att flytt aöver allt som är i den gamla och ställa dit den nya, något som jag tänker pyssla med nu i eftermiddag, då jag har butiken öppen och ändå ska spendera en massa tid där nere.

Tjing tjing!

3 kommentarer:

  1. Rätt smart att skaffa hem droger, även om man kan tycka att dte är skrämmande att man skall behöva göra det för sina barn för att folk firar nyår. Själv brukar jag inte köpa några fyrverkerier.

    Ja nu är det avklarat.. en liten Tindra blev det och bild finns nu att se :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. WOW - grattis moster!
    Ja, vi köper (naturligtivis) inte heller några fyrverkerier, och även om jag inte haft hundarna skulle jag nog inte göra det för jag tycker att det är ett helt värdelöst sätt att göra av med sina pengar...snacka om att ELDA upp dem...
    Och det händer alldeles för många olyckor varje år. Fyrverkerier borde bara få anordnas av organisationer/kommuner under "ordnade förhållanden" på särskilt utsatta platser. Då kunde de som prompt vill titta på dem åka dit och vi andra kunde hålla oss därifrån. Och så skulle alla ha ögon och händer mm i behåll efter helgen.
    krameli

    SvaraRadera
  3. Tack söta du.. Känns konstigt, jag är moster till 2 av hennes barn sedan tidigare, men ändå känns det som det är första gången :)

    Javisst är det så.. kostar ju en förmögenhet att inhandla och är över på ett litet kick, själv nöjer jag mig att se på andras bekostnad av fyrverkeri.

    Kram

    SvaraRadera