tisdag 21 december 2010

Skottning

Jaha,nu har jag varit ute och skottat undan den här pudersnön, men det kommer fortfarande mer så det är väl bara att göra om proceduren imorgon igen *PUH* Jag såg att plogbilen var på ingång så jag skyndade mig i alla fall att skotta ut "all" snö (njae...kanske inte riktigt, men ni förstår nog) ifrån min uppfart ut på vägen, så plogen fick den med sig och tryckte upp den i vallen istället för att den låg på min lilla uppfart.

Nu säger min höft att jag ska ta det lite lugnare, och då är det ju bäst att lyssna. Snälla Minna kom förbi med laxen jag beställt, såg smarrig ut! Så nu kan jag göra laxosten till julafton också.

På Julafton fyller vännen M´s äldsta dotter 18 år och jag vill ge henne något "speciellt", så jag håller just nu på att måla en tavla till henne. Jag hoppas att hon kommer tycka om den...

Kvällen spenderas med andra ord på soffan, framför tv´n och med penseln i högsta hugg :)

2 kommentarer:

  1. 1 burk philadelphia light
    1 burk creme fraiche lätt
    (man kan använda "vanlig" också, bara man använder samma av båda så att säga)
    "Mosad" rökt lax (jag mosar med gaffel)
    Gräslök
    Dill
    Lite majonnäs
    Citronpeppar
    Röd rom/caviar
    Salt

    Supergod på kex.

    Man kan göra samma som ovan utan lax också, men med röd lök (istället för gräslök) och lite citronsaft, och ingen majonnäs.
    .
    Och så kan man även göra en med:
    creme fraiche + philadelphiaost
    Franska örter
    Pressad vitlök
    Salt och peppar

    Jag gör alla tre ! :)

    SvaraRadera