onsdag 22 december 2010

Kuwait

Visste ni att Kuwait är ett av de FETASTE länderna i världen? Invånarna har det alldeles FÖR bra...de får en "inkomst" på runt 300 000 kr/år oavsett om de jobbar eller ej!!! De har uppassare för allt. En gästarbetare får endast runt 800 kr/mån så de anställer folk till allt. Enda gången de förbränner är då de äter maten, enligt en man jag nyss såg på tv...helt sjukt! Då de åker till en snabbmatskedja ställer de sig utanför och tutar, och då ska de som jobbar där springa ut till bilen,ta deras beställning och hämta den åt dem. De äter gott och rör sig minimalt och därför är de helt sjukt överviktiga. Välfärden har förstört deras leverne...
Tänk va, i vissa länder SVÄLTER folk, och i ett annat (inte så långt därifrån) dör de av att de äter för mycket !?!
Jag trodde de var små och smala och åt bönor och kikärtor, men aj så fel jag hade!

Jag har "kommit igen" efter min svacka tidigare ikväll. Blir bara så less på mig själv då jag liksom ska "straffa" mig så fort det går hyffsat bra...*SUCK*

Är ledsen över att inte mamma kommer på julen, men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. För en stund sedan ringde pappa och han hade visst tagit sig "en liten"...jag HATAR det! Alltså, han har inte problem med spriten eller så, men jag hör direkt - oavsett om han bara tagit en öl till maten - och jag gillar det inte (är likadant med mamma)Vi blev nästan osams för att han är så j-la envis och inte kan erkänna att jag har rätt i vissa saker (och detta blir VÄRRE då han druckit - så klart!)Och det var INTE vad jag behövde just nu...*suck*

Snart ska jag nog bädda framför brasan - till mig och hundarna! :)

1 kommentar:

  1. Ahh, så mycket pengar för att inte göra nåt, ja inte konstigt att de är feta då ;) Synd att din mamma inte kommer. Min mamma skulle inte heller komma först då hon fick för sig att åka upp till S-holm, men hon ändrade sig som tur var, jul är ingen jul utan min mamma :) God jul på dig och hela din familj. Kram

    SvaraRadera