måndag 20 december 2010

Nya fatet



Ja, så här ser det ut då det är fyllt med frukt, det nya fatet.

Mina barn brukar alltid klaga på att de "aldrig" får fika här hemma..."Ta en frukt" är den vanligaste kommentaren de får till svar om de säger att de är "sugna" på någonting.

Jag är uppvuxen i en familj där man "fikar". Det ska vara eftermiddagsfika och kvällsfika och alltid något sött till. Inte så att vi överätit på något sätt för det var för det mesta bara EN kaka/person på fatet, men då jag tittar tillbaka på det här så inser jag ju hur sockerstinn man var som liten. Särskilt som man ju oftast drack hemkokt saft till också.
Även idag då jag hälsar på min mor så ska det fikas. Att ta "en slät kopp" är liksom inte något alternativ och det är lika då det gäller mina svärföräldrar. Antar att det är en generationsgrej..?

tjing tjing!

2 kommentarer:

  1. Så tjusigt fruktfat, sådant skulle jag kunna tänka mig att ha här hemma. Jag har alltid en massa frukt ståendes, dels det att sonen alltid har med sig frukt till skolan och sedan är det ju dessutom så gott och nyttigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Fatet finns på Åhlens. Jag tyckte det var sååå fint, så det fick följa med hem ... fanns i rött också, men då blir det ju "juligt", det här vita kan man ju ha framme hela tiden. :)

    SvaraRadera