onsdag 15 december 2010

Hur svårt kan det vara???

I dag kom svärfar och svärmor hit igen, men tror ni att golvet blev klart? Näää...och imorgon har de inte tid, så nu får dottern vänta tills på fredag...jaja, hur svårt kan det vara att lägga 7 kvm golv?

Fick syn på en dödsannons i tidningen idag som jag blev väldigt ledsen över. En man som heter Allan Forss har dött...Allan har gått flera kurser för mig på Brukshundklubben och har haft "ett gott öga" till mig sedan första gången vi träffades. Nu har han "hastigt ryckts ifrån oss" och "begravningen äger rum i kretsen av de närmaste"... R.I.P ALLAN <3 <3 <3

Blev lite less på min svärmor (nähä???) redan igår. Alla som KÄNNER mig, vet väl att jag gillar att laga mat, baka mm...men, efter 20 år så har hon inte en susning om detta??? Jag nämnde igår att jag skulle blanda ihop en majonnäs till jul och får till svar:" Men VARFÖR??? VAD ska ni med majonnäs till på julbordet, och VARFÖR ska du hålla på så mycket???"
Ja...varför? Kanske för att jag tycker att det är KUL ???

I morse skyndade jag mig att baka en sats med knäckebröd INNAN hon kom, så hon inte kunde komma med några invändningar mot detta "onödiga". Visst, man KAN köpa - både majonnäs och knäckebröd, men om man tycker att det är roligt så KAN man ju också fixa eget!

Jag brukar säga att vi är från olika planeter, min svärmor och jag, och det blir bara mer och mer bevisat ju mer åren går...Till och med E.T och ALF har mer likheter med mig, än vad hon har... ;)

Nu ska jag fixa lite hamburgare till tjejerna, och pommes så klart!

1 kommentar:

  1. Vad trist att behöva se dödsannonsen. Något som hände mig flör ca 6 månader sedan var att där jag jobbar (korttidsboende) så kommer det in en man för palliativ vård, mannen och jag har jobbat ihop under 8 års tid innan jag började inom vården, det kändes tungt att vårda han.

    Ja dessa svärmödrar ;) Kanske det är så att hon känner någon slags rivalitet, att du skulle vara bättre (duktigare) för hennes som än vad hon har varit. ?

    Kram

    SvaraRadera