tisdag 28 december 2010

Speldag

I dag klev vi upp ganska sent allihop och efter att ha ätit frukost packade vi in oss i bilen och åkte till Heron City. Där jobbar min lillebror D, på O´Learys stora spelhall med bowling och massor av olika arkadspel för stora och små.
En fördel med att ha en lillebror som jobbar där är ju att han ladda på två spelkort med "låtsaspengar" till oss, sedan är det bara att spela så mycket man bara orkar. Vi började med 2 serier bowling. Det konstiga med mig är att det spelar ingen roll om jag lägger klotet längst längst till höger - så drar det åt vänster och åker ner på vänster sida..? Jag måste göra något med handen, det absolut sista jag gör och hur jag än försöker låta bli så funkar det inte??? *haha* jamen roligt hade vi i alla fall!

Sedan spelade vi div arkadspel i ca 2 timmar. Jag körde HD i Los Angeles, spöade maken i 2 race med rallybilar (DET var roligt *tihi*), körde vattenskoter, åkte berg och dal-bana, körde tankers, sköt ner zoombies...ja, man blir verkligen som ett litet barn där! (är bara Liseberg som har större spelhall i hela Sverige) Sedan åt vi mat på O´Learys, och efter det spelade vi lite till, innan vi satte oss i bilen och åkte hem igen. Nu har vi lekt klart för ett tag :)

www.heroncity.se/noeje/o'learys-bowling.aspx

Nu blir det en lugn kväll framför tv´n innan det är dags att sova igen!

krameli

1 kommentar:

  1. Bra med lillebröder, min är snickare och han har hjälpt mig en massa här hemma, men han bor i Örebro så det är en bit att åka.

    Du får helt enkelt sikta på mitten ;) Kram

    SvaraRadera