fredag 17 december 2010

Fredag kväll

Vilken härlig kväll det blev!
Dottern går ju musikprofil på Lommarskolan och går sitt sista år. I kväll hade de sin julsoaré, tillsammans med dans och dramaprofilen.
Musik började med 5 låtar och Dottern F sjöng 2 verser på "Decembernatt" ("Hallelujha"), kompade och doade på en låt, och doade på ännu en låt, spelade bjällror på en. Ja, utan att skryta så var hon faktiskt bäst på att sjunga. Hon har en styrka i sin röst som inte de andra har, så även då det var meningen att hon skulle doa så tog hon över :)

Hon var i alla fall glad för att musikläraren nu talat om att hon får sitt älskade MVG.

Då vi kom hem rostade jag lite flagad mandel och ska senare blanda den med smält mörk choklad+nougat, till wienernougat.

Just nu tittar dottern A och jag på "Gladiator" så jag har kökstjänst i reklampauserna *haha*

Nu då vi kom hem hade jag fått mail ifrån hon med byråerna: "De som skulle hämta möblerna kl 16 kom aldrig så vi har även byråerna kvar, om ni är intresserade" och så ett telefon nr. Jag skrev tillbaka att vi ÄR intresserade men inte kan hämta dem förrän på måndag och att jag kan ringa henne imorgon...så får vi se..? HÅLL TUMMARNA!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna!! *Benhårt* Fast det blir lite svårt att skriva då ;)

    Vad skoj med dotterns MVG, här på skolan får alla barnen spela ett stråkinstrument i 3:dje klass... Alla min tre har spelat fiol.

    De får alltid avsluta skolåret med att spela på skolavslutningen, det brukar vara härligt att lyssna på.

    Kram

    SvaraRadera