torsdag 30 december 2010

Vilken pärs!!!

Den här natten kommer jag sent att glömma...*PUH* Har varit vaken mest hela natten och haft så himla ONT i magen, i mellangärdet och det har spridigt sig bak i ryggen. Lyckades sova en timma, var vaken några timmar, sov en halvtimma osv...
...och så fortsatte det ...så jag har tillbringat dagen på soffan och inne på toa...

Jag har en konstig "spärr" som gör att jag inte "kan" kräkas, något som jag är ganska glad över för annars hade jag helt klart varit ett fall för bulimi, men idag hände det...tre gånger, men det "satt långt inne" måste jag säga. Finns ju faktiskt inget skönare då man är magsjuk än att få ur sig det "onda" och i vanliga fall får jag ligga där och må illa, men idag fungerade det.

Nu har jag vaknat, 15 timmar senare och börjar känna mig som "människa" igen...har ätit hela 5 små smörgåsrån (några med lätta på), druckit ett glas avslagen cola och druckit en kopp te...och det verkar som att jag får behålla det - jihaaaa!!!

Så här sjuk har jag inte varit sedan vi skaffade Tuffla och det roliga var att hon har verkligen FÖRSTÅTT att jag är sjuk idag. Kommit förbi ibland och "tittat till" sin matte, och inte alls varit särskilt påträngande utan bara puffat lite lätt på mig som för att kolla att jag är ok, och tala om att hon finns...ibland är de klokare än man tror, de fyrbenta vännerna...

Matta kramar ifrån en trött matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar