söndag 19 december 2010

Robinson


Ja, nu har vi sett Robinsonfinalen...ja, jag VET att den var igår, och vi spelade in den, men: Maken hade visst bytt kanal så vi spelade in den i dag på fm istället. Och det var härligt att se Erik vinna, tyckte jag, den "ständiga tvåan". Måste ha känts bra att äntligen få vinna.

Något som förvånar mig är hur sura vissa blir för att andra röstar på dem? Men Herre Gud, vad tror de??? De åker väl inte dit för att skaffa vänner, utan för att vinna? Och ska man vinna måste man vara sig själv närmast. Visst, i början kan man ju hoppa på lite paket osv men man måste hela tiden vara inställd på att den som är ens "vän" ena dagen hugger en i ryggen nästa dag, då det gäller vem av oss två som ska vara kvar i tävlingen. Nej, omoget att sitta där och bli sur över något så uppenbart, anser jag.

Tjejerna har käkat pepparkakor och druckit mjölk i stora lass, så jag ser fram emot ett år med SNÄLLA barn *hehe*

Grannen kom över och lånade limpistolen, hon skulle sätta ihop deras pepparkakshus *haha* har aldrig ens tänkt tanken, men hon har ju rätt: man äter ju ändå inte upp det där huset som stått framme och samlat damm så länge så varför inte göra det lätt för sig? Får se om jag tar efter detta nästa år :)

Vårat hus blev ett riktigt "Hans och Greta-hus" i år med massor av olika godisar på taket. Ser kul ut!

I kväll ska jag nog försöka komma i säng i vettig tid för jag har en hel del att ta itu med i morgon.

kram kram

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart hus ni har fått ihop, verkligen jättefint. Kul att greja så här innan jul. Det blev mycket sådant när mina döttrar var yngre, men nu har de flyttat hemifrån. Ha en skön natt. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, mina döttrar är ju 13 o 15 men de tyckte det "hörde till" med ett papparkakshus, så vi slängde ihop ett. Köpte dock ett "färdigt" för har ingen lust att baka det själv...krameli

    SvaraRadera