onsdag 29 december 2010

Mitt emellan jul och nyår

Onsdag mellan jul och nyår. En lugn och skön dag med familjen hemma. Hm...jag börjar bli lite rastlös över att inte få egen tid...och så här blir det en vecka till... :)

Jag åkte in till Norrtälej en sväng, levererade lite soppor och gick ner på stan för att titta på rean. Men...jag hittade ingenting. Jo, visst, det fanns några tröjor som var fina, men jag insåg genast att de var alldeles för små i ärmarna för att sitta snyggt på mina överarmar...*SUCK*

Dottern A har beställt hummer till nyårsafton så jag funderar på att göra någon toast med hummer och creme fraiche till förrätt. Blir ju bara hon, maken och jag men någon fin nyårs supé ska vi allt ha. Har oxfilé i frysen så det lutar åt att det blir det till varmrätt.

Jag var in på Rusta och de hade 50% rabatt på alla julsaker. Jag köpte turkosa och lila papper som enligt mig INTE är särskilt "jul-iga" men enligt dem är "julpapper"...ja inte mig emot för de kostade 4,95 kr/rulle. Passade även på att köpa en stor rulle med guld och en med silversnöre. Går ju alltid åt!

Maken fick sitt dataspel idag som vi beställde häromdagen så nu sitter han och leker vid datorn :) Själv ska jag se hur det gått för bönderna i Bonde söker fru om ca 30 min.

Har några brev att svara på, så jag antar att det blir kvällens syssla...

tjing tjing

1 kommentar:

  1. Ajdå.. skrev, och allt försvann.. Hmm! Jaja, tur att man är enveten ;)

    Låter som att nii kommer att få en fin nyår.. Här vet vi inte ens själva vad vi skall äta, tror att jag överlåter det till mannen, både matval och handling ;) han är ledig imorrn, jag jobbar så jag sover under dagen imorrn.

    Gott nytt år!

    Kram

    SvaraRadera