onsdag 20 juli 2011

ajajaj... kommer svida i plånboken !!!

I morse klev vi upp och mannen skjutsade mig till min favvo-tandläkare, Bengt... alltså ... jag är LIVRÄDD för tandläkare, men då jag träffade Bent, för 9 år sedan, så uppstod det en kemi mellan oss. Och jag kommer ALDRIG låta någon annan fixa i min mun. Men även om jag är livrädd då jag går dit så går jag även dit med lite glädje i kroppen, för att jag tycker så mycke tom honom och Rosita, som min sköterska heter.

Visst, kom dit, satte mig i väntrummet...Rosita kom ut, tittade på mig, tittade i datorn, och säger: "Men Jenny, är du här i terapi-syfte, eller har du bara missat att det är i MORGON du ska komma hit ?" *SHIT!!!* Men, eftersom jag ändå var där, och patienten inte verkade dyka upp i tid, så bestämde sig Bengt att ta in mig i af. *GULLE*

Jag rotfyllde en tand för ett tag sedan, och fick en allergisk reaktion på jodet, så vi fick avbryta själva fyllandet...och för ett tag sedan ramlade fyllningen ut, och jag har fått peta och ta bort allt som fastnat där...så nu fyllde han igen den, men sa att den behöver en porslinskrona, för nästa gång den går sönder är risken att den EXPLODERAR :( Sedan hittade han även två hål -under gamla lagningar??? HUR kom de dit? Jo, lagningarna har "spruckit" och det har kommit ner saker där som inte borde vara där... ja, så den 25/8 ska jag tillbaka (den här gången tänker jag komma på rätt dag!) och göra den första lagningen, sedan blir det ytterligare en gång, och tredje gången ska han kapa av min tand, och den fjärde gången sätter han på kronan...och detta till en ringa kostnad av strax över 6 000 kr *GAHHH* Hur mycket jag än tycker om Bengt och Rosita så tycker jag inte det är SÅ kul att behöva betla den summan - för allt lidande???

Jaja, jag betalade 2 000 idag, så har jag i af betalat av en del redan.

I morgon hade vi ju tänkt att svärfar skulle komma och hjälpa mannen med nya dörren, men nu ska det ju SPÖREGNA hela dagen imorgon... så det får vänta. Men då kanske vi får tid att skruva i hop de nya byråerna, sedan ska ni får se foton på "nya" sovrummet! :)

Nu blir det tv ett tag innan jag går och lägger mig.

kramiz

1 kommentar:

  1. snyft, följer du inte mig via bloglovin *gråter mängder*

    SvaraRadera