fredag 1 juli 2011

Ilfart till Arlanda

Ja ni... vilken kväll... dottern höll på och packade i lugn och ro och jag frågade var hon hade sitt pass då? (Jag har inte sett det sedan hon var i LA förra våren) hm... vi letade och letade ... och hittade det inte!?!
Vad göra ???
Ja, det var bara att kasta oss i bilen och åka till Arlanda. Vi hade 75 min på oss tills polisstationen där skulle stänga...och ja, mannen körde... vi var där på 27 min !!! *GULP*

Sedan kom nästa smäll... ett vanligt pass kostar ju 400 kr att få... GISSA vad ett tillfälligt pass kostar??? JO : 980 KR!!! Mer än det DUBBLA attså??? Ja men det var ju bara att betala och  hålla god min... hur som helst var det en väldigt trevlig polistjej som satt bakom disken.

Så, nu håller dottern på att packa det "sista" här... de åker kl 03.15 i natt och hon vill ju vara vaken hela natten, så hon kan sova på bussen sedan.

kramiz

3 kommentarer:

  1. Så typiskt, men rackarns tur att ni fick det fixat så snabbt, och dyrt japp... Och säg inte nu att ni har hittat hennes pass ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Gjorde en liknande grej när jag skulle på skolresa till tyskland. Fasst det var inte så dyrt. När mamma kom hem på kvällen så hittade hon mitt pass där det alltid legat fasst i paniken så hade vi inte hittat det.
    Hoppas att hon får en trevlig resa. Ungdommarna i vår församling har precis varit där.

    SvaraRadera
  3. Men gud vad dyrt får panik pass =/ men men det är väll det värt kan jag tro om ens riktiga pass är borta =). Hoppas hon får det jätte trevligt dit hon åker =) Hoppa ni också får en bra dag i dag, vårat väder ser lite kass ut men vi har ett sjukt troll hemma så egentligen spelar det ingen roll vilket väder det är =). Kram

    SvaraRadera