lördag 23 juli 2011

En mörk lördag på många sätt



Ja, idag går ju tankarna till folket i Norge, men så når oss också nyheten att Amy Winehouse dött...vilket väl inte kom som någon stor överraskning att det skulle gå så, men ändå: väldigt tragiskt!

I Expressen stod det: " I dag är vi alla Norrmän" och visst är det så, MEN: ändå så är det ju så att det dör massor av människor i Afrika varje dag, men inte känner vi oss som afrikaner för det? Jag menar inte att det inte är hemskt det som hänt i Norge, men visst är det lite typiskt oss människor att bara ta åt oss av det som liksom kommer oss nära, och blunda för annat elände som finns där ute - hela tiden...

Nu blir det "Änglagård - tredje gången gillt" för mig
tjing tjing

3 kommentarer:

  1. Efit är kul och kanske roligare om det hade hänt lite mer denna dag, men det har mest varit en helt vanlig slö dag :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är annorlunda när det är så många på en gång och människor som inte krigar eller är i nöd. Svårt ... men jag känner med dom mer än de i afrika om jag ska va ärlig...
    dont hate me

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt. Fasansfulla saker utspelar sig varje dag i vår stora värld, men ju närmare det kommer desto mer tar vi det till oss......

    SvaraRadera