måndag 4 juli 2011

Nu har jag jobbat klart för idag!

Ja, om 9 minuter låser jag butiken och då är det färdigjobbat för idag. Det gick bra i receptionen idag. Jag börjar ju 13 och har då 1 timma på mig att städa. Kl 13.50  hör jag att folk börjar rycka i ytterdörren (som är låst) Jag hörde det, men tänkte att "Nej du... vi öppnar inte förrän 14". Då jag kommer och ska låsa upp står en gubbe där, med sin kompis och så en dam som inte var i sällskap med dem. Den ena gubben brukade jobba på gymmet förut (jag tror han slutat nu) och han bara kokar och fräser: "Varför har du låst den här dörren? Det räcker väl med att du låser ut till vestibulen? Så har vi aaaldriiig gjort på alla år..." varpå jag säger: "Nej, jag vill inte ha upplåst då jag går där inne och städar, och vi öppnar ju inte förrän 14" varpå hans kompis säger: "Nej, det är väl bra att du gör så..." men surgubben ger sig inte och så säger han: "Jag skulle vilja se vilka som vill stå här utanför då det är VINTER???", och jag kunde bara inte låta bli,så jag sa: "Nej, men ÄR det vinter eller?"
Han tyckte säkert jag var jätteotrevlig, men han var ju inte trevlig själv?!? Och: Om gymmet nu öppnar 14 - varför vara där 13.50??? Då får man väl nästan Skylla sig själv, eller?

Jaja, förutom detta så flöt dagen på bra. I och med att det var dåligt väder idag så kom det ganska många och gymmade ändå, så jag hade att göra mest hela tiden. Ryggen funkade väl så där , men jag var hemskt trött då jag åkte hem och ryggen värker, så det blir till att ta lite mer citodon.

Nu blir det Project Runway !

tjing tjing!

4 kommentarer:

  1. Härligt att du har gjort dina timmar, misstänker att surgubben kanske bara ville visa sig "stursk" inför sina kompisar.. att så här var det förr minsann ;) Ha en fin kväll. Nu blir det jobb för mig. Kram

    SvaraRadera
  2. Nyss hemkommen efter 7 timmar på akuten. Jag ramlade av stolen som jag skulle sätta mig på.
    Tog emot så illa att det slutade men en misstänkt båtbensfraktur. gips i två veckor och ny röntgen då. så kan det gå om stolen har hjul:-)
    Kram vi hörs Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Men vilken surgubbe och besserwisser!!! Hoppas att han tappade en vikt på tårna"!

    SvaraRadera
  4. Men vilken tönt... du var inte otrevlig, du svara med samma mynt som honom, rätt åt honom.
    Hoppas du får en super bra dag i alla fall =) Snygga killar som kommer och går hehe... kram

    SvaraRadera