lördag 16 juli 2011

Lördag idag!

Började med att jag klev upp och tog ut valparna, ganska tidigt blev det, men det var ju sol så då är det ju roligare för dem att vara ute än inne.

Mannen och jag åkte till N-e där vi bl a var och tittade på en ny ytterdörr. Vi har ju ändrat entrén till huset till baksidan, där det bara är en "altandörr" men nu ska vi ha en "riktig" ytterdörr där istället (har varit på gång sedan förra sommaren men vi har bara inte kommit till skott ännu). Sedan handlade vi lite och åkte hemåt.

Väl hemma dröjde det inte så länge tills min lille-bror, Micke, kom hit. Han bor i vanliga fall i Umeå så vi ses inte så himla ofta. Efter en stund kom även store-bror, Anders, med fästmön, Lorraine. De bor sedan i Januari i ... håll i er nu ... Ockelbo! (Ja, där prinsen kommer ifrån ja...) Lorraine går en trädgårdskola där, så de hyrde ut lägenheten i Olskroken (Göteborg) och flyttade upp för 2 år...

Jag hade bakat kokos-kladdkaka som de svullade i sig, tillsammans med vaniljglass. Såg attans gott ut (älskar den kladdkakan) men lyckades hålla mig i alla fall :)

Då de åkt tog vi och grillade lite middag här. Supergott var det! Och efter det bar det av till N-e igen, för dottern F och pojkvännen ville in och köpa godis... nödvändigt? Nä, inte särskilt, men var kul med en liten kvällsprommis i af.

Jag har frenetiskt letat efter en zoom-knapp i firefox, och även Micke letade, men vi hittar den inte... så nu är jag för tillfället inne på explorer igen... hm... hoppas det fungerar bättre än det gjorde tidigare då...

Ska ta kvällens sista shake och slötitta lite på tv... något annat skoj blir det inte just nu...

kramiz

3 kommentarer:

  1. Vad trist att det inte funkade, hoppas att det går bra med explorer :) Haha.. Jasså han vill inte neråt, men du vet det finns ju annat att göra för han om du shoppar inne på ge-kås :) Kram

    SvaraRadera
  2. jag har google chrome, det fungerar bra tycker jag :)
    hur stora är valparna nu? kan du inte visa en bild
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag använder mig inte utav firefox så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

    Åh vad kul, det är vackra bilar.
    Jag hade kul men där hände en massa.
    Men det berättar jag om när jag har kommit hem med kidzen, för nu blir jag sjuk av all saknad.
    Kram

    SvaraRadera